تحریم کالای خارجی نخستین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: مردم در اولین قدم برای تحقق اقتصاد مقاومتی، کالاهای خارجی را تحریم و از تولید داخل استفاده کنند.

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به اینکه مساله اقتصاد مقاومتی با تعابیر گوناگون از زمان حضرت امام خمینی(ره) تا به امروز مطرح بوده است، تصریح کرد: مقاومت و صرفه جویی و پرهیز از اسراف تعابیر مختلف اقتصاد مقاومتی است که توسط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازه های زمانی مختلف توصیه شده است.


حجت الاسلام انتظاری تاکید کرد: باید مراقب باشیم توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حد شعار باقی نماند، فرمایشات اخیر آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار مردم آذربایجان که به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز برگزار شد، امید تازه ای به مردم، دولت و جامعه بخشیده است.


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی تصریح کرد: نیمی از مسئولیت اجرای اقتصاد مقاومتی بر عهده دولت و نیمی نیز بر عهده ملت است، ما باید با روی آوردن به تولید ملی، کالاهای خارجی را تحریم و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.


وی گفت: اقتصاد مقاومتی، بهترین و زیباترین برنامه و پشتیبانی از ملت، مملکت، عزت انقلاب اسلامی و امید به آینده است.


حجت الاسلام انتظاری ابراز داشت: حوزه های علمیه باید اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کنند و هر کسی به نوبه خود در تحقق آن تلاش کند.


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: مردم ایران در گذشته فرش زیرپای خود را خودشان می بافتند و روستائیان نیز مواد غذایی و خوراکی مورد نیاز را خودشان کاشت و تولید می کردند، اما امروز بسیاری از کالاها را از خارج، وارد می کنیم.


وی عنوان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، رها شدن از گدایی در برابر غرب است.


پایان پیام/
 

کد خبر 346776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha