امام خمینی به دنبال آزادی ملت از چنگال دشمنان و حکومت های غرب وشرق بود

خبرگزاری شبستان: یکی ازیادگاران 8سال دفاع مقدس، بابیان اینکه فرمول امام خمینی برای پیروزی انقلاب اسلامی برطاغوت همان فرمول عاشورابود، اظهارداشت: امام به دنبال آزادی ملت از چنگال دشمنان و حکومت های غرب وشرق بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا فلاح زاده، استاندار سابق یزد و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، صبح امروز(7 اسفتد) در مراسم گرامی داشت فرماندهان سپاه الغدیر استان با ارائه مختصری از تاریخ ایران در دوران مختلف گفت: در طول تاریخ هم علما حضور داشتند و هم بارها علما حکم جهاد با ظالمان را صادر کردند اما به دلیل فقدان مدیریتی باکفایت، سایه طاغوتیان از سر مردم این کشور کنار نرفت.

 

وی با اشاره به سرسپردگی پادشاهان ایران به شرق و غرب افزود: آنها علاوه بر خود کشور و ملت ایران را نیز به نوکرانی برای شرق و غرب تبدیل کرده بودند.

 

فلاح زاده، با بیان اینکه امام(ره) از همین نقطه شروع کرد، اظهار داشت: امام به دنبال آزادی ملت ایران از چنگال دشمنان و حکومت های غرب و شرق بود.

 

وی خطاب به جوانان اذعان داشت: جوانان ما باید خاطرات تک تک مبارزان انقلاب و شهدا را مطالعه کنند تا بدانند بر ملت ایران چه ظلم هایی واردو چه رنج ها و زحماتی برای این انقلاب و نظام کشیده شده است.

 

این یادگار هشت سال دفاع مقدس، با بیان اینکه دشمن به دنبال فرهنگ ماست، تصریح کرد: در دوران پادشاهان بی کفایت آثار فرهنگی ما را به غارت بردند به طوری که بهترین قسمت موزه معروف فرانسه پر از اشیاء تاریخی و گرانب های کشور ما می باشد.

 

وی با اشاره به کشف حجاب در زمان پهلوی در ایران گفت: آن زمان دشمن با زور به دنبال حذف حجاب در کشور بود و نتوانست اما با هجمه های فرهنگی خود کار را به جایی رسانده است که اکنون بزرگان باید مسئله حجاب را در کشور یادآوری کنند.

 

فلاح زاده، انقلاب اسلامی ایران را برهم زننده موزانه جهان دوقطبی دانست و عنوان کرد: این جمله امام که فرمود ما در جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم، فراموش نشدنی است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمامی منافع و مصالح آمریکا را در جهان به خطر انداخته است، افزود: اکنون انقلاب اسلامی به الگویی برای تمامی مردم آزادی خواه جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان تبدیل شده است.

 

استاندار سابق یزد، هدف اصلی دشمنان را حذف اعتقادات مردم دانست و اذعان داشت: زیربنای تمامی مشکلات دشمنان با ملت ایران اعتقادات این مردم است و تا این اعتقادات را از مردم نگیرند ادامه خواهند داد.

 

وی فرمول پیروزی انقلاب اسلامی را همان فرمول عاشورا دانست و یاد آور شد: امام(ره) مطیع خدا بود و خدا را شاکریم که مطیع، مطاعی بودیم که دل به خدا سپرده بود.

 

فلاح زاده، خدامحوری، توسل مداری، ولایت مداری و برنامه ریزی را چهار اصل اساسی در پیروزی رزمندگان و ملت ایران در دوران دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: همه شهیدان از این اصول بهره مند بودند اما تعدادی از آن بهره بیشتری بردند و در دوران جنگ از اثر گذاری بالاتری برخودار شدند.

 

وی با بیان اینکه شهدا در زندگی مرگ سرخ را انتخاب کردند اظهار داشت: شهادت مرگی است که از روی بصیرت و آگاهی، ولایت پذیری و رضایت خدا توسط شهدا برگزیده شد.

 

این یادگار هشت سال دفاع مقدس مهم ترین خواسته شهدا از ملت ایران را اطاعت از رهبری و ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: هنگامی که رهبری از جهاد اقتصادی با عنوان جهاد مقدس نام می برند ملت ایران باید با تمام جان در این راه گام بردارند.

 

وی با بیان اینکه مردم باید وظیفه خود در این جهاد مقدس را بشناسند، افزود: مردم باید مانند دوران دفاع مقدس به وظایف خود آگاهی پیدا کنند و مانند دوران دفاع مقدس تمام سعی خود را در جهت عمل به وظایف خود به کار گیرند.

 

فلاح زاده، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس رویکرد هنرمندان، نویسندگان، دانشگاه ها، رسانه ها و... به سمت جبهه ها بود اکنون نیز باید رویکرد تمامی آنها به سمت اقتصاد مقاومتی و به تعبیر رهبری جهاد مقدس باشد.

 

پایان پیام/

 

 


 

کد خبر 347326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha