اقتصاد مقاومتی، تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: باید اقتصاد مقاومتی به عنوان گفتمان پیشرفت تقویت شود، چراکه تحکیم و استحکام گفتمان انقلاب به اقتصاد مقاومتی وابسته است.

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به وجود نعمت ولایت فقیه در جامعه اسلامی تصریح کرد: خداوند نعمت ولایت فقیه را به ملت ایران عطا کرده است و هر مشکلی که پیش روی انقلاب اسلامی قرار بگیرد رهبری نظام به عنوان سکاندار و علمدار، مسایل را تبیین می کنند.


وی افزود: مقام معظم رهبری مدتی است که اصرار بر اجرای اقتصاد مقاومتی دارند که البته پیش از آن در طی چهارسال گذشته در نامگذاری عناوین سال ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی زمینه چینی کرده اند.


امام جمعه شهرستان هریس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، معادلات سیاسی و اجتماعی جهان را برهم زده و بزرگ ترین تحول قرن بیستم است، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است که طبیعتا دشمنانی دارد و سعی دارد تا در مسیر پیشرفت آن خدشه ایجاد کند.


حجت الاسلام احمدی، اقتصاد را یکی از راه های نفوذ دشمن دانست و خاطرنشان کرد: وابستگی اقتصاد به نفت یک مشکل بزرگ ماست و نمی توانیم اقتصاد کشور را تنها با نفت اداره کنیم و این یک آسیب است و دشمن ممکن است برای تحریم نفت ایران برنامه ریزی کند ولذا ناچار هستیم که اقتصاد کشور را از تک محصولی نفت خارج کرده و اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم.


وی افزود: اقتصاد ایران زمانی می تواند روی پای خود بایستد که در عین اینکه پویایی و نوآوری دارد، توان مقاومت و پیشرفت داشته و وابستگی نداشته باشد.

 

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با تاکید بر اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی روابط دیپلماتیک را منع نمی کند، تصریح کرد: نباید هر چیزی را به روابط دیپلماتیک گره بزنیم و تمام مشکلات را با روابط دیپلماتیک حل کنیم، بلکه زمانی می توانیم مشکلات خود را حل کنیم که از منابع زیربنایی و نیروی انسانی کشور استفاده بهینه کنیم.


حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه باید اقتصاد مقاومتی به عنوان گفتمان پیشرفت علم و پیشرفت عمومی کشور تقویت شود، ابراز داشت: تحکیم و استحکام گفتمان انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی وابسته است و این با اقتصاد ریاضتی تفاوتی دارد، کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی می شوند با ریاضت اقتصادی اهداف خود را پیش می برند و منابع خود را مدیریت می کنند، اما اقتصاد مقاومتی به این معناست که اقتصاد کشور در برابر دشمن آسیب پذیر نباشد و نیازی به دنیا نداشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه ما باید خود را برای مقابله دشمن آماده کنیم، تصریح کرد: اقتصاد ما باید واکسینه شود و هم منابع خود را مدیریت و از ظرفیت ها به تمام معنا استفاده کنیم و با بهره گیری از منابع داخلی و نیروهای انسانی اقتصاد خود را پیش ببریم.


مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت ادامه داد: همه در تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی نقش دارند، قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند، مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری، قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و دولت نیز با به کار گرفتن تمام راهکارها زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.


حجت الاسلام احمدی همچنین با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه های ما باید پل ارتباطی ما بین اقتصاد و صنعت ایجاد کنند، عنوان کرد: دانشگاه های کشور باید خلاء های موجود اقتصاد را با تولید علم پر کنند تا به منابع داخلی تکیه کنیم که الحمدلله در سال های اخیر یک جهش علمی در سایه درایت معظم له ایجاد شده است.


امام جمعه هریس تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی را باید گفتمان ملی تلقی کنیم و تمام مردم و مسئولین در راستای شکوفایی اقتصاد و کشور تلاش کنند.


وی در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تبیین اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حوزه های علمیه بخش اعظمی از مراکز آموزشی کشور را تشکیل می دهند، علما و مبلغان باید در اقصی نقاط کشور، ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند و مردم را به کار و تلاش که خود یک جهاد است، تشویق کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 346779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha