همایش تربیت دینی فرزندان در قاین برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش تربیت دینی فرزندان به همت کانون فرهنگی هنری غدیر شهرستان قاین با حضور 100 نفر از خواهران عضو کانونهای فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا نخعی پور، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شب گذشته (5 اسفند) در این همایش اظهار داشت: نیاز اساسی و مبرم انسان به عنوان یکی از مخلوقات خداوند متعال به امر تربیت و پرورش؛ برهیچ کس پوشیده نیست.

 

وی ادامه داد: اوضاع امروز جهان حاکی از آن است که در جامعه امروزی اخلاق و تربیت از زندگی انسانی منها شده است و این منها شدن تربیت باعث بوجود آمدن بداخلاقی های فراوان در حوزه های مختلف شده است.

 

معاون دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبر عزیز انقلاب در چند سال گذشته که وضعیت فرهنگی کشور را با به کار بردن الفاظی چون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، غارت فرهنگی و تهاجم فرهنگی در حالت جنگی تبیین نموده اند نیاز است که در این کارزار، خانواده ها نسبت به تربیت فرزندان خویش بیش از گذشته همت کنند.


وی افزود: با توجه به رشد فزاینده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تولید ابزار گروهی باید خانواده ها ضمن آشنایی به اینگونه برنامه ها، نحوه صحیح به کارگیری آن را به فرزندان خود بیاموزند.


وی با اشاره به اینکه دشمن در پی سست کردم کانون خانواده که به عنوان زیربنایی ترین رکن و اساس یک جامعه اسلامی محسوب می شود،است، گفت: امروزه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با صرف هزینه های هنگفت سعی در بیگانه کردن فرزندان ما با آموزه های دینی و معارف اسلامی دارند و همواره تلاششان این است که با رواج بد اخلاقی ها در انواع مختلف؛ جامعه را به سمت بی هویتی بکشانند.


نخعی پور تصریح کرد: تنها نقطه اتکایی که در این بحران می تواند به کمک نسل امروز بیابد چنگ زدن به ریسمان مطمئن الهی و اهل بیت عصمت وطهارت است.


وی یادآور شد: در کلام وحی و فرمایشات معصومین (علیهم السلام) بارها و بارها طی طریق در جاده امن و ایمن الهی تاکید و توصیه شده و اگر بخواهیم فرزندان خود را در برابر این تهاجم و این غارت و این شبیخون ایمن سازی کنیم تنها راه آن تمسک به خدا، پیامران و ائمه اطهار است.


پایان پیام/
 

کد خبر 346860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha