مسابقه سفره هفت سین معنوی ویژه کانون های مساجد اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: همزمان با مراسم 18 اسفند، سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسابقه سفره هفت سین معنوی برگزار و از منتخبین در این مراسم تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (6 اسفند) با اعلام این خبر که در حاشیه مراسم 18 اسفند، سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد نمایشگاه توانمندی های فعالان کانون های مساجد استان برگزار خواهد شد که در آن مسابقه سفره هفت سین معنوی نیز با همکاری کانون های شهرستان اردبیل برگزار و از منتخبین این مسابقه در مراسم 18 اسفند تجلیل می شود.


وی، با بیان این مطلب که تا کنون تعداد 20 کانون آمادگی خود را برای برگزاری این مسابقه اعلام کرده اند، تصریح کرد: ملاک ارزیابی این مسابقه ارائه تصویری مناسب از نمادهای دینی و اسلامی و ترکیب بندی آن از دید هنر و نوع چیدمان خواهد بود.


سقا، از اهداف این طرح نشاط آفرینی بین اعضای کانون ها و ایجاد تنوع در برنامه مراسم 18 اسفند عنوان و خاطر نشان کرد: از مهمترین اهداف طرح می توان به حفظ و احیای فرهنگ اسلامی و ایجاد شور و نشاط معنوی و اجتماعی، پاسداشت و احیای سنت های دیرینه و آداب و رسوم محلی و دینی و آشنا نمودن جوانان و نوجوانان مسجدی با نمادهای و سمبل های دینی و سنتی و کشف استعدادهای هنری بچه های مسجدی خواهد بود.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی های فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از برنامه های جنبی مراسم 18 اسفند خواهد بود، گفت: از تمامی مدیران کانون ها نظر خواهی شده تا بتوانیم از برنامه های خلاقانه آنها در برنامه های جنبی مراسم 18 اسفند بهره برداری کنیم و اعضای کانون ها از فعالیت های جنبی کانون ها مطلع شوند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در پایان سخنان خود اظهار داشت: پس از ارزیابی سفره های هفت سین شرکت کننده در مسابقه توسط داوران از کانون های برتر انتخاب شده در مراسم 18 اسفند تجلیل و لوح سپاس و هدیه ای برای تمامی منتخبین اهدا خواهد شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 346916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha