جشن نیکوکاری در استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته‌ی امداد استان اردبیل گفت: جشن نیکوکاری در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور در روز های 14، 15 و 16 اسفند ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهمن دستاری معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته‌ی امداد استان اردبیل عصر امروز( 10 اسفند) در نشست هماهنگی این طرح با مسئولین آموزش وپرورش استان، اظهار داشت: در سال گذشته 150 میلیون تومان کمک نقدی توسط خیرین گرامی استان جمع آوری شده بود.


وی، با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با حضور پر شور نیکوکاران جوان و نوجوان استان اردبیل به ویژه در مدارس برگزار خواهد شد، افزود: نیکوکاری و انفاق ریشه در فرهنگ اسلامی و فطرت پاک انسان ها دارد چراکه فطرت پاک بشر این اجازه را به او نمی دهد تا همنوع خود را نیازمند دیده و اقدامی را برای رفع نیاز او نکند.


دستاری، جشن نیکوکاری را بهترین فرصت برای جذب مشارکت های مردمی خیرین گرامی عنوان کرد و گفت: امسال نیز جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در روز های 14 ، 15 و 16 اسفند ماه توسط کمیته‌ی امداد و با همکاری صداوسیما، آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین و هیأت ورزش های همگانی برگزار خواهد شد.


معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته‌ی امداد استان اردبیل، با تقدیر از فعالیت ها و همکاری های اداره کل آموزش و پرورش استان، ادامه داد: طبق هماهنگی های به عمل آمده مقرر شده است که مساعدت های دانش‌آموزان در هر مدرسه در کمتر از 48 ساعت به حساب همان مدرسه عودت داده شده و در کمترین فرصت در راستای رفع نیازهای دانش آموزان نیارمند و بی بضاعت همان مدرسه هزینه شود.


این مقام مسئول، جشن نیکوکاری را فرصتی بی نظیر برای تقسیم شادی ها عنوان کرد و بیان داشت: نیکوکاری و کمک به همنوع نیازمند خود، یکی از کارهای مورد تاکید قرآن کریم و دین اسلام است و به خاطر اجر و ثواب دنیوی و اخروی بسیاری که این جشن دارد، باید با شور و شعف خاص و به صورت باشکوه برگزار شود.


معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته‌ی امداد استان اردبیل، اضافه کرد: این جشن در روز چهاردهم اسفندماه در مدارس استان با نشاط مضاعف، پانزدهم اسفندماه در پایگاه های مستقر در سطح شهرستان، مساجد و پایگاههای بسیج و شانزدهم اسفندماه در پایگاه های نماز جمعه برگزار می شود.


دستاری در پایان سخنان خود، هدف اصلی اجرای این جشن را ترویج و بسط سنت حسنه انفاق و کمک به نیازمندان در جامعه توصیف کرد و گفت: ضرورتی احساس می شود که عموم مردم استان در این جشن حضوری فعال داشته و با کمک های نقدی و غیر نقدی خود دل کودکان نیازمند و خانواده های آنها را شاد کنند.


پایان پیام/


 

 

کد خبر 348406

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha