برگزاری"جشن نیکوکاری"در 787 آموزشگاه کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری"جشن نیکوکاری"در 787 آموزشگاه این استان خبر داد و افزود: زنگ نمادین این جشن فردا با حضور مسئولان استانی در یاسوج نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، هادی زارع پور، مدیرکل سازمان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در آموزه های دینی ما در رابطه با مفاهیمی چون احسان، انفاق، زکات، صدقه تاکیدات فراوانی شده است.

زارع پور افزود: در قرآن کریم و در منابع روایی و جوامع روایی اشارات فراوانی شده از جمله در قرآن کریم «انفقو فی سبیل الله» در خیلی جاها تکرار شد، «انفقو مما رزقناکم» ، «انفقو من طیبات» یا «ان الله یحب المومنین»خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

وی بیان داشت: در راستای عمل به این آموزه های دینی یک سنن بسیار حسنه ای که کمیته امداد پایه گذار آن بوده و مدارس ما هم به کمک این نهاد آمده اند، "جشن نیکوکاری" است که فردا در سطح 787 آموزشگاه و پایگاه ثابت در استان برگزار می شود.

این مسئول آموزشی با بیان این که این جشن در همه مدارس برگزار خواهد شد، عنوان کرد: زنگ نمادین "جشن نیکوکاری" فردا به نمایندگی از این 787 آموزشگاه ساعت 9 صبح در آموزشگاه شبانه روزی کمایی مقدم با حضور مسئولان استانی نواخته خواهد شد.

زارع پور اظهار داشت: خواهش و توصیه ما به همه خانواده ها و اولیاء دانش آموزان، مدیران مدارس، همکاران فرهنگی و دانش آموزان این است که به کمک دانش آموزان نیازمند بشتابند، زیرا یکی از خوبی ها و زیبایی های دین ما محرومیت زدایی از جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام چون دین جامعی است، فقط به مسایل عبادی نمی پردازد؛ بلکه به مسایل اقتصادی و اجتماعی مردم نیز توجه دارد و تلاش در دین ما این است که سطح زندگی افراد نیازمند را ارتقاء داده و این جشن نیز در این راستا برگزار می شود.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که توانمند هستند و از نظر مالی توانایی دارند، کمک کنند تا در ایام عید خانواده های بی بضاعت و کسانی که از نظر مالی توانایی لازم را ندارند، شاد باشند.

زارع پور با بیان این که کمک هایی که دانش آموزان به این صندوق ها می ریزند پس از جمع آوری بین دانش آموزان نیازمند و مستحق همان مدارس تقسیم خواهد شد، تصریح کرد: ما هم در نظر داریم مدیرانی که تلاش بیشتری در زمینه جمع آوری کمک های دانش آموزان داشته باشند، مورد تشویق کتبی قرار دهیم.

وی با بیان این که فرهنگ انفاق، کمک به دیگران، فرهنگ هم دردی با دیگران، فرهنگ دست گیری از نیازمندان در متن دین ما قرار دارد، ادامه داد: قطعا خانواده ها با حساسیتی که دارند، این فرهنگ را به فرزندان خود انتقال می دهند.

این مسئول ارشد آموزشی و پرورشی در کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در مدارس نیز به فراخور وضعیت خود همکاران فرهنگی، مربیان پرورشی و آموزشی ما تلاش می کنند که این فرهنگ کمک به دیگران و فرهنگ تعاون و همکاری با دیگران به فرزندان و دانش آموزان منتقل شود.

زارع پور افزود: تجسم و تبلور این فرهنگ در همچون جشن هایی بروز و ظهور پیدا می کند و باید تلاش کرد این فرهنگ سازی صورت گرفته و به باور و ارزش درونی تبدیل شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شناختی که بنده از مردم شریف، فهیم، نجیب، دینی و انقلابی استان دارم پیش بینی می کنم که خانواده ها و کسانی که تمکن مالی دارند، قطعا به کمک خانواده های نیازمند می شتابند.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: همان طور که خانواده های متمکن دوست دارند فرزندان شان بهترین پوشاک را در ایام نوروز خریداری کنند، قطعا به فکر خانواده ای که از امکانات برخوردار نیست، خواهند بود.

زارع پور با بیان این که بیش از 140 هزار دانش آموزان در سطح مدارس و آموزشگاه های استان در حال تحصیل هستند، افزود: اگر 100 هزار نفر از این تعداد مبلغ اندکی کمک کنند، در سرجمع رقم خوبی جمع اوری خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم که امسال شاهد کمک های خوب مردم استان و مدارس باشیم.

پایان پیام/

کد خبر 349612

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha