1313مسجد پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری گیلان

خبرگزاری شبستان:معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان اعلام کرد: همزمان با برگزاری بیست و چهارمین جشن نیکوکاری در استان، یک هزار و 313 مسجد در جمع آوری کمک‌های مردمی جشن نیکوکاری مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان، امروز(12 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با موضوع توانمند سازی فرهنگی و اقتصادی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن بیست و چهارمین جشن نیکوکاری استان گیلان که امسال از 14 تا 16 اسفند برگزار می‌شود، گفت: 370 هزار پاکت از روز شنبه توسط مدیران مدارس در اختیار دانش آموزان سراسر استان گذاشته شده است تا کمک‌های دریافتی صرف دانش آموزان بی‌بضاعت همان مدارس قرار بگیرد.

 

محمدعلی رمضانی، با تاکید بر اینکه کمک دانش آموزان به همکلاسی‌هایشان می‌تواند روحیه انفاق، کمک به همنوع و مشارکت را در آنان تقویت کند، یادآور شد: گیلان 18 هزار و 500 دانش آموز و سه هزار دانشجو تحت حمایت دارد که حفظ کرامت و ارزش انسانی آنان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است.

 

وی با اشاره به پایگاه‌های مستقر برای جمع آوری کمک‌های مردمی در روز جشن نیکوکاری، اذعان کرد: 300 پایگاه ثابت و80 پایگاه سیار کمک‌های مردم گیلان را جمع آوری می‌کنند که هدایای جمع آوری شده در اسرع وقت در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد.

 

رمضانی با اشاره به اینکه امسال هزار و 313 مسجد نیز پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است که سود حاصله از جمع آوری این کمک‌ها صرف محرومین همان محله می‌شود، اضافه کرد: تمامی پایگاه‌های بسیج استان نیز کمک خیرین را جمع آوری می‌کنند تا صرف کمک به بسیجیان محروم شود.

 

وی جشن نیکوکاری امسال را که با شعار "جشن توانمندسازی خانواده‌ها با حضور پرنشاط نیکوکاران" برگزار می‌شود، نقطه عطفی در حضور پرشورتر خیرین و نیکوکاران دانست و ادامه داد: کمک‌های جمع آوری شده در جشن نیکوکاری سال گذشته، یک میلیارد و 430 میلیون تومان بوده است.

 

اهمیت آموزش در توانمندسازی فکری و فرهنگی 13 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد
عباس لنگرودی، مدیرامور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری، گفت: تلاش کمیته امداد این است که در شب عید شادی را هر چند اندک به خانه نیازمندان ببریم و امیدواریم امسال با تعامل خبرنگاران و خیرین این کار را پرشورتر به انجام برسانیم.

 

وی اذعان کرد: یکی از وظایفی که کمیته امداد دنبال می‌کند این است که بایستی در مقابل شکوفایی خانواده‌ها توانمند سازی آنان را دنبال کنیم.

 

لنگرودی بابیان اینکه 18 هزار و 500 دانش آموز و سه هزار دانشجو در گیلان در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ما در کمیته امداد در بخش نخبگان حمایت و تسهیلات ویژه‌ای را دراختیار مددجویان قرار می‌دهیم.

 

وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های کمیته امداد را از فعالیت‌های فرهنگی این نهاد مقدس عنوان کرد و افزود: آموزش 13 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان از اهمیت خاصی برخوردار است که می‌توان در توانمندسازی فکری و فرهنگی آنان موثر باشد.

 

لنگرودی با اشاره به اینکه کمیته امداد گیلان حمایت از شش هزار یتیم را بر عهده دارد، افزود: ضمن قدردانی از عنایت خاص و اعتماد مادی و معنوی مردم، از آنان انتظار داریم که با مشارکت در این جشن بزرگ ملی به مناسبت سال نو، در ایام نوروز حداقل یک دست لباس نو بر تن این دانش آموزان محروم و نیازمند بپوشانیم.


وجود 62 هزار خانواده نیازمند در گیلان
عسکر اکبری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره)گیلان نیز در این نشست تشکیل اتاق فکر در کمیته امداد گیلان را برای تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه‌ریزی بلند مدت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست که سرلوحه فعالیت‌های کمیته امداد گیلان است.

 

وی اظهار کرد: استان گیلان 62 هزار خانواده نیازمند دارد که مددجویان عادی آن 55 هزار و 550 خانواده هستند که به دلیل معلولیت، بیماری، فاقد والدین بودن، بی سرپرست و بد سرپرست، زندانی و ... تحت پوشش کمیه امداد هستند.

 

اکبری اذعان کرد: با انقلابی که در سال 90 در استان صورت گرفت توانستیم خانواده‌ها را به سمت توانمند سازی سوق دهیم.

 

گفتنی است، جشن نیکوکاری امسال 14 اسفند در مدارس سراسر استان، 15 اسفند در پایگاه‌های مستقر در سطح شهرستان‌ها، مساجد و بسیج و 16 اسفند در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 349171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha