جمع آوری کمک های مردم کهگیلویه و بویراحمد توسط 290 پایگاه ثابت و سیار

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت:290 پایگاه ثابت و سیار علاوه بر پایگاه های آموزش و پرورش استان کار جمع آوری هدایا و کمک های مردم استان در جشن نیکوکاری را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که نیکوکاری از بدو پیدایش بشر بوده و تا آخر هم خواهد بود، گفت: تاریخچه جشن نیکوکاری در کمیته امداد به 20 سال قبل بازگشت دارد.

متقی در ادامه به اهداف برگزاری جشن نیکوکری پرداخت و افزود: اهداف و دلایلی در این رابطه وجود دارد که یکی از مهم ترین دستاوردها و اهداف این جشن در واقع نوعی ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری در جامعه است؛ یعنی تبلور آن در جامعه است که به عنوان یک فرهنگ در جامعه جا بیافتد.


وی دومین هدف این جشن را هم نواشدن با سرسبزی طبیعت دانست و بیان داشت: در آستانه عید نوروز و همچنین نو شدن پوشش طبیعت، ما انسان ها هم باید نو پوشی کنیم.

این مسئول حمایتی کهگیلویه وبویراحمد سومین هدف از برگزاری جشن نیکوکاری را به نمایش گذاشتن مشارکت مردم در این شادی ها عنوان و اظهار داشت: چون اگر ما شاد باشیم و در کنارمان دلی آزرده و محزون باشد، شادی ما اثر عمیق و روح بخش را نخواهد داشت.

متقی تشکیل ستاد احسان نیکوکاری در استان را مرکب از سازمان آموزش و پرورش استان، کمیته امداد، صدا و سیمای مرکز استان و پایگاه های مقاومت بسیج در سطح استان دانست و افزود: این چهار ارگان کار هدایت و مدیریت ستاد احسان و نیکوکاری را در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد برعهده دارند.

وی یادآور شد: در سطح شهرستان ها، شهرها، بخش ها و مراکز دهستان ها تعداد 290 پایگاه ثابت و سیار علاوه بر پایگاه های آموزش و پرورش استان دایر شده که کار جمع آوری هدایا و کمک های مردم سخاوتمند و شریف استان را برعهده دارند .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت:با تلاش هایی که صورت می گیرد این کمک ها تا آخر هفته که روز 21 اسفندماه است، جمع آوری و دسته بنده شده و با اولویت مناطق محروم و دانش آموزان سطح استان قبل از عید به دست آنان برسد.

متقی خاطرنشان کرد: ما در مرکز هر شهرستان، بخش یا دهستان هر کمکی که جمع آوری می شود را در همان نقطه توزیع می کنیم؛ البته یک اولویت به نام مناطق محروم داریم که چون این مناطق از امکانات کمتری برخوردارند، از کمک های شهرستان بیشتر برخوردار به مناطق محروم کمک خواهد شد.

وی اذعان داشت:هر کمکی که مردم داشته باشند پذیرا هستیم، ولی همان طور که قرآن می فرماید: «لن تنالو البر حتی تنفقو مما تحبون»پذیرفته نیست انفاق شما مگر این که از آنچه که دوست دارید، هدیه کنید. بهتر است که هدیه های غیرنقدی دست اول باشد که به شان و منزلت انفاق و خانواده ضربه نزند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد در پایان، گفت: ما انتظار داریم همه مردم اعم از زن و مرد، بازاری و خیرین به اندازه توان خود به نیازمندان کمک کرده و با این حرکات خیر خود را بیمه کنند.

پایان پیام/

کد خبر 349611

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha