استقرار بیش از 2 هزار پایگاه جشن نیکوکاری در قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری از 14 تا 16 اسفند از استقرار 2 هزار و 132 پایگاه در سطح استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، هدایت صفری ظهر امروز (11 اسفند) در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: روزهای آتی با مناسبت هایی همچون هفته احسان و نیکوکاری، جشن نیکوکاری و سالروز تأسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) مصادف است.
 

وی ادامه داد: نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) با فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی، 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 14 اسفند سال 57 تأسیس و به خوبی غرس و آبیاری شد و امروز با منویات مقام معظم رهبری به قله رسیده و مصداق بارز اصلها ثابت و فرعها فی السماء شده است.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: این شجره طیبه، قطعه ای برجسته و ارزشمند از نظام اسلامی است که امروز زنجیره بزرگی از خدمات به محرمان و نیازمندان را در حوزه های مختلف درمانی، بهداشتی، معاضدت حقوقی، کاریابی، اشتغالزایی، آموزش فنی و حرفه ای، فرهنگی و هر آنچه یک خانواده آسیب دیده برای حل مشکلات خود نیاز دارد، ارائه می کند.
 

وی عنوان کرد: این مجموعه طی 35 سال گذشته گام های خوبی را برداشته است، اما امروز رویکرد کمیته امداد به سمت خوداتکایی، خودکفایی و استقلال معیشتی است و از طرفی نیز می خواهد عزت نفس و کرامت انسان هایی را که خدشه دار شده، بازگرداند در نتیجه در دهه چهارم عمر خویش به توانمندی به جای توان دهی می اندیشد.
 

صفری تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد، امروز بر این مبنا است که آحاد مردم را به صحنه آورد و البته در این میان اعتماد مردم به نهاد مقدس امداد به عنوان سرمایه عظیم در کشور محسوب می شود.
 

وی توضیح داد: کار کمیته امداد رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان است و البته این کار همان کار ولی فقیه است که این نهاد به نیابت از ولی رسیدگی به حال نیازمندان را بر عهده دارد؛ کاری که در صدر اسلام توسط ائمه اطهار انجام می شده و امروز که جامعه بزرگ و گسترده شده است، این نهاد به انجام این رسالت برزگ اقدام می کند.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تأکید کرد: نام مقدس امام خمینی (ره) برکت را برای این مجموعه مضاعف کرده است؛ این نهاد زیرمجموعه بیت ولایت و به عنوان نهادی عمومی، غیرانتفاعی و عام المنفعه است از این رو کمیته امداد به عنوان بزرگترین دستگاه حمایتی کشور و بال عاطفی نظام، دیپلماسی حمایتی را در مجامع بین المللی پیگیری می کند.
 

وی اعلام کرد: رسیدگی به نیازمندان از دغدغه های امام و مقام معظم رهبری بوده و هست به طوری که امام خمینی (ره) می فرمود این انقلاب، انقلاب کوخ نشینان است؛ کمیته امداد نیز این بستر را فراهم کرده تا رسیدگی به حال نیازمندان ضمن رشد کیفی شتاب لازم را داشته باشد.
 

صفری خاطر نشان کرد: سال 92 از سوی رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام گرفته است؛ حماسه سیاسی شکل گرفت اما حماسه اقتصادی در کمیته امداد به طور جدی پیگیری می شود چراکه ما در نهادی که به عنوان بیت ولایت است باید نسبت به تحقق این کلام رهبری احساس تکلیف بیشتری داشته باشیم.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: در همین راستا گسترش حضور مردم برای جلب مشارکت های بیشتر، توانمندسازی و سلامت خانواده ها و اصلاح سبک زندگی را در جامعه هدف پیگیری می کنیم چراکه کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خویش تلاش می کند رشد، توسعه و بالندگی را گسترش داده و سازمان خود را چالاک تر اداره کند.
 

وی افزود: امروز کمیته امداد تجارب موفقی را به مجامع بین المللی عرضه می کند که به عنوان نمونه سفر سال گذشته وزیر کشور پاکستان و سفر نماینده سازمان ملل به ایران طی بهمن ماه سال جاری دو رویکرد مهم در این زمینه است تا در حوزه بین المللی نیز نگاه امداد که توام با عزتمندی خانواده های مددجو است به دنیا عرضه شود.
 

صفری گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده، سعی کمیته امداد در به صحنه آوردن مردم به الگویی اثربخش تبدیل شده است به طوری که در جشن رمضان، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری مردم که ستون خیمه امداد هستند، مشارکت و حضور خوبی دارند البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، کارهای مردمی همیشه با برکت است.
 

وی اضافه کرد: کمیته امداد در حماسه اقتصادی تلاش کرده بر اساس ضرب المثل معروف نه تنها به جای ماهی دادن ماهیگیری را آموزش دهد، بلکه امروز ما پرورش ماهی را به خانواده های مددجو آموزش می دهد در این راستا کمیته امداد ارائه خدمات زمان دار و هدف دار را پیگیری می کند تا این دسته از مددجویان با کمک های ارائه شده از چرخه حمایتی خارج شوند.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: سطح بندی جامعه هدف شامل افراد معلول، بیمار، زن سرپرست خانوار و غیره نیز بستری را فراهم کرده است تا سبدهای تخصصی و عمومی را به این افراد عرضه کنیم تا بتوانند مورد حمایت قرار گیرند البته تأمین سلامت مادی، معنوی و روحی و روانی خانواده ها نیز از دیگر مسائل مهمی است که در کمیته امداد به آن پرداخته شده است.
 

وی با اشاره به پیوند کمیته امداد با مراکز علمی و دانشگاهی گفت: با توجه به این همکاری، همایش هایی را در این زمینه برگزار کرده ایم که آخرین همایش با موضوع علم آموزی و سبک زندگی دینی برگزار شد و 262 مقاله به این دبیرخانه همایش رسید که با هماهنگی انجام شده با دانشگاه جامع علمی و کاربردی، این مقالات مورد بررسی قرار گرفت.
 

صفری برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید اشاره و بیان کرد: جشن نیکوکاری در سال جاری برای بیست و چهارمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین با شعار "توانمندسازی خانواده ها با حضور پرنشاط نیکوکاران" برگزار می شود.
 

وی توضیح داد: احساس نیکوکاری یکی از اصول ارزش های اسلامی در جامعه دینی است که پیامبر و ائمه اطهار بر آن تأکید داشتند و در واقع جزو مهم ایمان، احسان است.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جشن ترویج احسان و نودوستی در جامعه، ترویج همدلی، هبستگی و تکافل اجتماعی و ایجاد ارتباط و تعامل با گروه های هدف خیران و نیکوکاران است.
 

وی تصریح کرد: جشن نیکوکاری طی روزهای 14، 15 و 16 اسفند برگزار می شود که در روز چهارشنبه 14 اسفند این جشن در مدارس، پنج شنبه 15 اسفند در پایگاه های جشن نیکوکاری مستقر در میادین و نقاط مختلف شهرها و روستاها و جمعه 16 اسفند در میعادگاه های نماز جمعه برگزار خواهد شد تا باردیگر شاهد حضور پرشور مردم و خلق حماسه ای دیگر باشیم.
 

صفری اضافه کرد: در راستای برگزاری این جشن، 2 هزار و 132 پایگاه در سطح استان قزوین پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد را نشان می دهد که

در این میان یک هزار و 115 پایگاه در مدارس، 35 پایگاه بسیج و 588 پایگاه در شهر قزوین برپا خواهد شد.
 

وی اعلام کرد: سال گذشته 11 میلیارد و 18 میلیون ریال کمک از طریق جشن نیکوکاری جمع آوری شد که 33 درصد آن غیرنقدی بود که پیش بینی می کنیم در سال جاری 13 میلیارد و 750 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردم در این جشن جمع آوری شود.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین یادآور شد: ممکن است برخی از افراد امکان حضور در پایگاه ها را نداشته باشند از این رو شماره حساب 62273000 به نام بانک کشاوزی شعبه نواب برای این امر پیش بینی شده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 348717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha