اشتغال و بیمه از بحث های مهم توانمند سازی مددجویان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه اشتغال و بیمه از بحث‌های مهم توانمند سازی مددجویان است، گفت: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حسین علی‌محمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، امروز(12 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با موضوع توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی برگزار شد، گفت: شما خبرنگاران امدادیاران کمیته امداد هستید که با قلم شیوا و رسای خود در جذب خیرین و کمک به همنوعان همیشه ثابت قدم هستید.

 

علی محمدی از خبرنگاران خواست همچون گذشته کمک کنند تا مردم به سمت پایگاه‌های کمک‌های مردمی در جشن بزرگ نیکوکاری بیایند و در شاد کردن دل کودکان محروم و بی‌بضاعت سهم بسزایی داشته باشند.

وی حاصل کار کمیته امداد را ارایه خدمت به خانواده محرومین عنوان کرد و افزود: ما در کمیته امداد با دو نوع فقر انتخابی و فقر اجباری رو برو هستیم.

 

علی محمدی تصریح کرد: کمیته امداد تلاش می‌کند که فقر انتخابی را از دایره بررسی‌های خود خارج کند چراکه اکثر این فقرها ناشی از تنبلی و بیکاری است.

 

وی اضافه کرد: 99 درصد این فقرا نیازمند واقعی نیستند و راهی را پیش گرفته‌اند که بدون تلاش به درآمد برسند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه با در اختیار گذاشتن تسهیلات در جهت اشتغالزایی و ایجاد درآمد می‌توان خانواده‌ها را برای زندگی بهتر یاری داد، افزود: کسانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند دارای فقر غیرانتخابی هستند.

 

اشتغال و بیمه از بحث‌های مهم توانمند سازی مددجویان هستند
علی محمدی با اشاره به رویکرد کمیته امداد که توانمند سازی خانواده‌های مددجویان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را در پیش دارد، افزود: اشتغال یکی از بحث های مهم توانمند سازی، است.

 

وی اذعان کرد: 118 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد گیلان قرار دارند که این میزان 30 درصد خانواده‎‌های شهری و روستایی استان می‌شود که می‌توانند به خودکفایی برسند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد اقتصادی استان گیلان رویکرد کشاورزی است از این رو کمیته امداد نیز تلاش دارد با ارایه تسهیلات به مددجویان آنان را در اشتغال و عرصه کشاورزی توانمند سازد.

 

علیمحمدی در ادامه همچنین داشتن بیمه‌های اجتماعی را از مصادیق توانمندسازی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: کمیته امداد بیشترین خدمات را نسبت به دیگر نهادهای بیمه گر کشور به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

 

گفتنی است، جشن نیکوکاری امسال 14 اسفند در مدارس سراسر استان، 15 اسفند در پایگاه‌های مستقر در سطح شهرستان‌ها، مساجد و بسیج و 16 اسفند در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 349158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha