57درصدخانواده های تحت حمایت کمیته امداد اردبیل زنان سرپرست خانوارهستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 57 درصد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، گفت: 43 درصد خانوارها نیز مردان سرپرست هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل شامگاه گذشته( 11 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان، اظهار داشت: این مهم زنگ خطری برای مسئولان و برنامه ریزان است که زنان سرپرست خانوار روز به روز افزایش می یابد.


وی، با بیان اینکه 42 درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد استان بیش از 60 سال سن داشته و توان کار کردن ندارند، افزود: 52 درصد خانواده های تحت حمایت به علت فوت سرپرست، 4 درصد به علت پدیده شوم طلاق، 34 درصد به دلیل از کار افتادگی سرپرست، 7 درصد به خاطر معلولیت و بیماری سرپرست و 3 درصد نیز سایرین، به چرخه حمایت کمیته امداد وارد شده اند.


زلالی، با اعلام این مطلب که توانمند سازی خانواده های تحت حمایت در قالب ایجاد اشتغال و بیمه های تامین اجتماعی در دستور کار کمیته امداد است، بیان داشت: تاکنون 5هزار و 800 خانوار مشمول دریافت بیمه های تامین اجتماعی شده اند که در این حوزه اولویت با زنان سرپرست خانوار است.


مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل، با اشاره به اینکه کمیته امداد امام (ره) جزو 4 دستگاه بیمه گر در کشور است، ادامه داد: در هر سه ماه 1 میلیارد و 300 میلیون تومان برای بیمه خانواده های تحت حمایت پرداخت می شود و تاکنون در استان اردبیل 23 هزار و 210 نفر از خانواده های تحت حمایت بیمه شده اند.


9درصد خانوارهای استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند


وی، تعداد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان را 31 هزار خانوار در قالب 63 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این رقم، 9درصد خانوارهای استان و 5 درصد جمعیت استان را شامل می شود و کمیته امداد علاوه بر این تعداد، در 11 ماهه گذشته از سال بیش از 5 هزار و 300 خانوار در قالب 14 هزار نفر نیز مراجعه کننده موردی داشته است.


زلالی، با یادآوری این نکته که در استان اردبیل 3 هزار و 100 یتیم وجود دارد، اضافه کرد: 14 هزار حامی و خیر از این یتیمان حمایت می کنند و این در حالی است که در سالجاری 2 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک نقدی به این عزیزان صورت گرفته است.


هزار و 400 پایگاه ثابت و سیار برای جشن نیکوکاری ایجاد شده است


این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور در روز های 14، 15 و 16 اسفند ماه، تصریح کرد: جشن نیکوکاری بهترین فرصت برای جذب مشارکت های مردمی است به طوری ما 150 هزار پاکت در مدارس برای این هدف توزیع کرده ایم.


مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل، فعالیت 750 مدرسه، 150 پایگاه اصلی در میادین شهر و 500 مسجد و پایگاه نیکوکاری در جشن نیکوکاری امسال را یادآور شد و افزود: امسال برای اولین بار 10 مرکز نیکوکاری محلات در جشن نیکوکاری فعالیت کرده و مشکلات خانواده های نیازمند در محلات خود را کاهش می دهند.


زلالی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه در جشن نیکوکاری سال 91 نسبت به سال 90 حدود 34 درصد رشد داشته ایم، عنوان کرد: این جشن در روز چهاردهم اسفندماه در مدارس استان، پانزدهم اسفندماه در پایگاه های ثابت و سیار مستقر در سطح شهرستان، مساجد و پایگاه های بسیج و شانزدهم اسفندماه در پایگاه های نماز جمعه برگزار می شود.


پایان پیام/


 

کد خبر 348790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha