برپایی بیش از 2 هزار پایگاه جشن نیکوکاری در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، از برپایی بیش از 1500 پایگاه جشن نیکوکاری جهت دریافت هدایای مردم به محرومان در آستانه سال نو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد اکبری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، شب گذشته(11 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد در کشور و فرارسیدن هفته احسان و نیکو کاری برگزار شد، از برگزاری بیست و چهارمین جشن نیکوکاری در کشور با شعار توانمندسازی خانواده‌ها با حضور پر نشاط نیکوکاران طی روزهای 14 تا 16 اسفند خبر داد و گفت: در همین راستا بیش1500 پایگاه در مدارس و مابقی در مساجد و پایگاه های بسیج آماده دریافت هدایای مردمی جهت کمک به نیازمندان و محرومان جامعه می باشند.

 

وی با اشاره به فعالیت بیش از 1300 نفر در برگزاری جشن نیکوکاری امسال اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های این نهاد استقرار تیم هایی از کمیته امداد در نماز جمعه 16 اسفند جهت جمع آوری کمک های نمازگزاران می باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان یزد، با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی از سوی مردم در قالب جشن نیکوکاری جمع آوری شد افزود: پیش بینی می شود در سال جاری کمک های مردمی به رقم دو میلیارد تومان برسد.

 

وی با اشاره به سایر فعالیت های کمیته امداد در طول سال جاری اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 200 هزار صندوق صدقه در استان وجود دارد که درآمد حاصل از آن در سال جاری 46 میلیارد و 960 میلیون و 91 هزار ریال بوده است.

 

اکبری، خاطر نشان کرد :در بخش زکان نیز در 11 ماهه سال جاری 105 میلیارد و 72 میلیون و 950 هزار ریال جمع آوری شده است.

 

وی با اشاره به سیاست های کمیته امداد کشور مبنی بر تغییر نام طرح امداد محله به عنوان مراکز نیکوکاری تصریح کرد: در این راستا سهیمه استان 30 مرکز می باشد که 10 مرکز در ایام الله دهه فجر سال جاری افتتاح شد و 20 مورد باقی مانده نیز در هفته احسان و نیکوکاری به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، از حمایت دائمی این نهاد از 13 هزار و 179 خانوار با جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر در 11 ماهه سال جاری توسط این نهاد خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که بیش از شش هزار و 441 خانوار با جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر از حمایت‌های موردی این نهاد بهره‌مند هستند.

 

اکبری، تصریح کرد: حمایت از10 هزار و 715 نفر زن سرپرست خانوار‌، تحت پوشش قرار دادن بیش از یک هزار و 864 یتیم، ارائه پوشش بیمه ای برای 12 هزار و 729 نفر و تامین جهزیه بیش از 360 نفر با مبلغی بالغ بر 7 میلیارد و 144 میلیون از دیگر فعالیت های این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون می باشد.

 

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد در بخش توانمند سازی افراد تحت پوشش گفت: توانمندسازی بیش از هزار خانواده، ایجاد بیش از دو هزار و 600 فرصت شغلی، معرفی متقاضیان فرصت های شغلی به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات، بهره گیری بیش از هفت هزار و 324 نفر تحت آموزش‌ های فنی وحرفه ‌ای و کاریابی و برای بیش از 111 نفر بخشی از فعالیت های کمیته امداد در این حوزه می باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، بیان کرد: در این مدت بیش از 21 هزار و 337 نفر در دوره ‌های آموزشی خانواده‌، بیش از هزار و 233 نفر در اردو‌های کمیته امداد و بیش از هزار و 341 نفر در کانون ‌های فرهنگی کمیته امداد استان یزد شرکت کرده ‌اند.

 

وی تصریح کرد: بیش از 15 هزار و 500 خانوار با اعتباری بالغ بر 155میلیارد و 662 میلیون و 735 هزار ریال تحت پوشش طرح‌ های خودکفایی قرار گرفته ‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نیز تاکنون سه هزار و 648 نفر دانش ‌آموز و هزار و 398 دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 348831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha