هفت مرکز نیکوکاری در مساجد استان زنجان افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: همزمان با هفته نیکوکاری و در راستای کمک به نیازمندان محلات با محوریت مساجد هفت مرکز نیکوکاری در استان زنجان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، بهرام ولیزاده امروز(10 اسفند) در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد اظهار داشت: 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد به دستور امام راحل تاسیس شد.


وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان دومین نهاد انقلاب توجه به اقشار نیازمند را در دستور خود قرار داده است، افزود: کمیته امداد بازوی نظام جمهوری اسلامی در مدیریت ورود افراد نیازمند به چرخه اشتغال است.
 

ولیزاده با اشاره به جایگاه کمیته امداد در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اذهان جامعه، افزود: کمیته امداد در مسائل فرهنگی جامعه و در سطح کلان در مسائل اقتصادی و سیاسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


مدیر کمیته امداد استان زنجان به ظرفیت های موجود در کمیته امداد در راستای همراهی با نظام در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامنی ایران و دستگیری از نیازمندان جامعه اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد گسترده حمایتی به عنوان الگوی بسیاری از کشورهای اسلامی در کمک به نیامندان مطرح است.
 

وی به مقوله فقر و اقدامات کمیته امداد در این راستا اشاره کرد و یادآور شد: باید مساله فقر با بهره گیری از ظرفیت دستگاه های مختلف مدیریت شود.
 

ولیزاده به تلاش دشمن در تحریم اقتصادی بر علیه نظام جمهوری اسلامی و فشار بر اقشار نیازمند جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال به عنوان حماسه اقتصادی کمیته امداد در راستای مقابله با فشارهای اقتصادی بر مددجویان گام های بلندی برداشته است.
 

این مقام مسئول در ادامه به برنامه های هفته نیکوکاری در استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا جشنواره نیکوکاری با شعار" توانمندی خانواده ها با حضور پرنشاط نیکوکاران" در بیش از 1367 پایگاه برگزار می شود.
 

وی با بیان اینکه این جشن در سه روز متوالی روزهای(14، 15 و 16 اسفند) برگزار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: در اولین روز جشنواره نیکوکاری دانش آموزان در کمک به نیکوکاران مشارکت خواهند کرد.
 

به گفته ولیزاده در روز(15 اسفند) جشن نیکوکاری در مساجد و اماکن عمومی و در روز (16 اسفند) در مصلاهای نماز جمعه برگزار خواهد شد.
 

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح هفت مرکز نیکوکاری در مساجد استان زنجان خبر داد و افزود: دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار مدیران با خانواده های مددجویان از دیگر برنامه های این ایام است.
 

وی همچنین به اجرای طرح طاها تا پایان امسال خبر داد و یادآور شد: در استان زنجان 1950 یتیم زیر 18 سال وجود دارد که در قالب این طرح بیمه خواهند شد.
 

ولیزاده تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان را 21 هزار و 846 نفر عنوان کرد و افزود: این افراد از خدمات کمیته امداد در قالب 35 سرفصل بهره مند می شوند.
 

پایان پیام/

کد خبر 348258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha