بیش از 5 هزار پایگاه کمیته امداد؛ منتظر خیرین/جشن نیکوکاری در راه است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد فارس از برپایی پنج هزار و 530 پایگاه برای جذب کمک های مردمی جشن نیکوکاری در فارس خبر داد و گفت: یک هزار و یکصد پایگاه در شیراز فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس امروز (13اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نهاد خدماتی به عنوان بزرگترین سازمان مددکاری در جامعه ایران اسلامی توانسته خدمات خوبی را به گروه هدف ارائه دهد، گفت: برای ریشه کن کردن فقر به 2 منبع دولتی و مردمی نیازمندیم که اگر این 2 منبع خوب هدایت شود می توانیم ریشه فقر را از بین ببریم.


این مقام مسئول ضمن تبریک فرارسیدن بیست و سومین سالگرد برپایی جشن نیکوکاری، تصریح کرد: جشن نیکوکاری و جشن عاطفه ها 23 سال پیش به همت این سازمان ایجاد شد که امروز در جشن نیکوکاری فارس سازمان هایی نظیر صدا و سیما، بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد یاری رسان ما در این امر خطیر هستند.


الهیاری با تاکید بر اینکه همه تلاش ما برای از بین بردن فقر خانواده هاست، درمان فقر خانواده را جز از طریق توانمند سازی میسر ندانست و تصریح کرد: در عرصه اشتغال و اشتغال خرد وارد شدیم و منابع خوبی را به صورت قرض الحسنه که دولت ارائه کرده به فقرا ارائه کردیم و برای41 هزار نفر اشتغال در طول چهار سال گذشته ایجاد شد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با تاکید بر اینکه در عرصه مشارکت های مردمی رشد خوبی داشتیم به نحوی که در سال گذشته 20 میلیارد ریال جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری بود، اظهار داشت: در 11 ماه گذشته 750 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی، توسط مردم به این نهاد برای توزیع در بین فقرا ارائه شد.


وی با یادآوری این مطلب که 130 میلیارد ریال زکات، 150 میلیارد ریال صدقات، 140 میلیارد ریال کمک طرح اکرام و 50 میلیارد طرح اطعام توسط مردم دریافت شد، افزود: برخی از مددجویان در مرحله اول مشمول سبد کالا نشدند و در مرحله دوم جبران می شود.


الهیاری زمان برگزاری جشن نیکوکاری در فارس را از 14 تا 16 اسفندماه خواند و افزود: در مجموع در کل استان پنج هزار و 530 پایگاه فعال می شوند که از این تعداد یک هزار و یکصد پایگاه آن در شیراز است و 670 پایگاه نیز در مساجد مستقر خواهند شد.


پایان پیام/

کد خبر 349519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha