برگزاری جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد اردبیل در اردیبهشت ماه 93

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به ضرورت توانمندسازی خانوارهای نیازمند، گفت: جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد استان اردبیل در اردیبهشت ماه 93 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل شامگاه گذشته( 11 اسفند) در جلسه پرسش و پاسخ با برخی از خبرنگاران، اظهار داشت: هدف نهایی از توانمندسازی این است که خانوارهای نیازمند باری بر دوش نهاد یا افراد دیگر نبوده و خود بتوانند درآمد مستقلی داشته و چرخه زندگی خود را به حرکت در بیاورند.


وی، با بیان اینکه طبق برنامه موظف هستیم تا سالانه 3 هزار خانوار را از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج کنیم، ادامه داد: تاکنون 11 هزار خانوار از طریق ایجاد و راه اندازی طرح اشتغال از چرخه حمایتی کمیته امداد استان اردبیل خارج شده است.


زلالی، ایجاد 23 هزار و 326 طرح اشتغال در استان اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: 24 هزار طرح فعال در استان اردبیل داریم و در 11 ماه گذشته از سال بیش از 32 هزار بازدید از این طرح ها صورت گرفته است که علاوه بر این مهم، برای 978 نفر کاریابی و برای 920 نفر نیز آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، دیدار نخبگان کمیته امداد با ائمه جماعات و استاندار، اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی، پرداخت بدهی های دانشجویان تحت حمایت، افتتاح کارگاه های قالب بافی، اهدای 350 مورد جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت و تحویل 35 واحد احداثی و خریداری شده مسکن مددجویی را از جمله برنامه های هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد.


کل درآمد کمیته امداد استان اردبیل تاکنون بیش از 24 میلیارد تومان است

این مقام مسئول، با اشاره به این مطلب که کل درآمد کمیته امداد استان اردبیل تاکنون بیش از 24 میلیارد تومان است، اضافه کرد: 182 هزار صندوق صدقات در استان اردبیل توزیع کرده ایم که درآمد 11 ماهه این صندوق ها بالغ بر 2 میلیارد و 60 میلیون تومان است.


زلالی، پرداخت بیش از 8 میایارد تومان زکات توسط کشاورزان استان را یادآور شد و تصریح کرد: این مبالغ برای عمران و آبادانی و رسیدگی به وضع معیشتی نیازمندان آن روستاها صرف شده است و این مهم قابل تصور نیست که زکات یک شهرستان را در شهرستان دیگری هزینه کنیم.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، با اعلام اینکه صندوق صدقات هر شهرستان بر حسب نوع نیاز خانواده های نیازمند و مددجو تقسیم بندی می شود، خاطر نشان کرد: 25 درصد صدقات هر شهرستان مربوط به خدمات درمانی همان شهر، 20 درصد به منظور تامین جهیزیه، 15 درصد برای هزینه تحصیل، 10 درصد در جهت تامین نیازهای اولیه و اشتغال، 5 درصد به منظور ساخت و تعمیر مسکن مددجویی و 25 نیز در موارد خاص و موردی هزینه می شود.


امنیت تغذیه کودکان خانواده های تحت حمایت در دستود کار کمیته امداد است

وی، با تاکید بر اینکه امنیت تغذیه کودکان زیر 6 سال خانواده های تحت حمایت در دستور کار کمیته امداد است، خاطر نشان کرد: در این طرح که با هدف جلوگیری و پیشگیری از مبتلا به سوء تغذیه اجرا می شود، تاکنون هزار و 400 کودک به خانه های بهداشت معرفی شده اند و برای جلوگیری از سوء تغذیه آنها هر ماه سبد کالا تهیه شده و در اختیار آنها قرار داده می شود.


زلالی در پایان سخنان خود با اعلام این که 45 درصد مددجویان کمیته امداد استان شهری و 55 درصد بقیه نیز روستایی هستند، گفت: کمیته امداد به عنوان دومین نهاد انقلابی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 14 اسفند ماه سال 57 با صدور حکم امام راحل و با هدف رفع نیازمندی خانواده های نیازمندان و خودکفایی آنها تاسیس شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 348807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha