اختصاص نیم درصد از بودجه سال 93 شهرداری اردبیل به امر پژوهش

خبرگزاری شبستان: سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل، گفت: نیم درصد از بودجه مصوب سال 93 شهرداری اردبیل به امر پژوهش و مطالعات شهری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، محمد فیضی، سخنگوی شورای شهر اردبیل، ظهر امروز (6 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه اظهار داشت: برای اولین بار در استان مرکز مطالعات شهری در شهرداری اردبیل راه اندازی شده است و این مرکز هم اکنون از 18 پایان نامه مرتبط با مطالعات شهری حمایت می کند.


وی، با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل از حیث درآمد و هزینه 220 میلیارد تومان بود، افزود: بعد از مباحثات و کارشناسی های مختلف این بودجه را به 245 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش دادیم که حوزه های اجرایی، اداری، شهری، خدمات و عمرانی را شامل می شود.


فیضی، با اعلام اینکه بودجه سال 93 شهرداری اردبیل از بعد درآمد 217 میلیارد تومان پیش بینی شده است، بیان داشت: 54 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه جاری برای شهردرای مرکز و مناطق استحفاظی آن در نظر گرفته شده است که اگر هزینه های جاری سازمان های وابسته به شهرداری را به آن اضافه کنیم، 77 میلیارد و 300 میلیون تومان می شود.


این مقام مسئول، توسعه ورزش های همگانی را از مهمترین برنامه های شهرداری در سال 93 عنوان کرد و گفت: اجرای مسیر دوچرخه سورای در خیابان ساحلی، احداث زمین ورزشی در محلات، تکمیل فاز اول استادیوم 5 هزار نفری در محل کشتار گاه قدیم و احداث استخر شهرداری در منطقه زرناس از جمله این برنامه هاست.


567 میلیارد تومان پروژه مشارکتی داشته ایم

سخنگوی شورای شهر اردبیل، با یادآوری اینکه تاکنون 567 میلیارد تومان پروژه مشارکتی داشته ایم، ادامه داد: برای سال 93 در نظر داریم 23 میلیارد تومان منابع درآمدی برای شهرداری اردبیل ایجاد کنیم و در این راستا هر فرد و یا شرکتی که پارکینگ خودرو احداث کند، شهرداری و شورای شهر آن را خرید تضمینی می کند.


فیضی، آسان سازی روند مشارکت را دستور کار شورای شهر و شهرداری عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در استان 20 میلیارد تومان اوراق مشارکت بین شهروندان اردبیل به منظور توسعه مشارکت های مردمی در توسعه شهر توزیع می شود که امیدواریم صدا و سیما و اصحاب قلم و رسانه تبلیغات و فرهنگ سازی مناسبی برای تحقق این مهم انجام دهند.


این مقام مسئول، ضرورت مشارکت شهروندان در توسعه شهر را یادآور شد و بیان داشت: برنامه محور بودن شورای اسلامی شهر و روستا گام مهمی برای توسعه به شمار می رود و این برنامه محور بودن ما را به سمت تحقق صد درصدی اهداف و برنامه های تدوین شده سوق می دهد.


فیضی در پایان سخنان خود، توسعه فضای سبز در محلات کم برخوردار و محروم شهر را از جمله موارد در نظر گرفته شده در بودجه سال 93 شهرداری عنوان و خاطر نشان کرد: با وجود اینکه اعتباری در بودجه شهرداری اردبیل برای ایجاد کمربندی سبز در نظر گرفته نشده است ولی ما تکمیل و احداث پارک اروج آباد، احداث پارکی در محله علی سرباز و میدان جهاد، احداث پارک محله کلخوران و احداث پارک کوثر را مد نظر قرار داده ایم.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 347021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha