هیئات مذهبی باید به صورت مردمی اداره شوند

خبرگزاری شبستان:‌ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هیئات مذهبی باید به صورت مردمی اداره شوند زیرا محدویت های کمتری در اجرای برنامه های فرهنگی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(7اسفند) در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان مرکزی گفت:‌ شور و اشتیاق مردمی هیئات مذهبی در اجرای برنامه های دینی یکی از فرصت های ارزشمندی است که می توان برای اجرا کردن اهداف فعالیت های مذهبی از آن استفاده کرد.


وی اظهارکرد: برگزاری جلسات هم اندیشی برای مداحان انجام جلسات هماهنگی با سایر متولیان مراسمات دینی از جمله برنامه های قابل اجرا جهت ساماندهی فعالیت های هیئات مذهبی و مداحان است.


حجت الاسلام قربانپور با ارائه گزارشی از مهم ترین فعالیت های هیئات مذهبی استان گفت: نشست هیئات مذهبی با مسئولین صدا و سیمای استان ،انجام برنامه تجمع بزرگ عاشورائیان با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی، روحانی محور شدن هیئت های عزاداری در حسینیه ها، مساجد و تکایا، برگزاری 12 برنامه منسجم و همسوی ادارات فرهنگی در ایام محرم و صفر از جمله اقدامات مهم مشارکت های فرهنگی ادارات با مدیریت اداره کل تبلیغات اسلامی بوده است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بخش تبلیغ بانوان تعاملی با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی جهت ساماندهی مبلغات حوزوی و سنتی انجام شد تا فعالیت های این دو قشر تکمیل کننده فعالیت های دینی در جلسات بانوان باشد.


احمد رضائی خواه رئیس شورای هیئات مذهبی استان مرکزی در ابتدای این جلسه گفت: باید رصد هیئات مذهبی انجام شود و برای این کار برنامه ریزی لازم است تا از بروز آسیب های اعتقادی و فرهنگی تا حد امکان پرهیز شود.
 

وی برنامه ریزی شکلی و محتوایی تشکل های دینی به ویژه هیئات مذهبی را از جمله ضروریات مهم در انجام فعالیت های فرهنگی در مناسبت های ملی و مذهبی دانست و اظهارامیدواری کرد: در آینده ای نزدیک مردم استان شاهد همبستگی کامل هیئات مذهبی و مداحان و سایر تشکل های دینی فرهنگی در مراسمات و فعالیت های دینی در استان باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 347440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha