خیرین در پروژه های نیمه تمام ورود کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار آذربایجان شرقی گفت: پروژه های نیمه تمامی که با بودجه های دولتی آغاز شده سال ها طول می کشد تا به سرانجام برسد، از خیرین تقاضا داریم که در این بخش ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی امروز(7اسفند) در همایش نکوداشت خیرین استان آذربایجان شرقی که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه احسان از توصیه های دینی و باورهای اعتقادی ماست، تصریح کرد: انسان ها در طول تاریخ بویژه بعد از ظهور اسلام، به احسان و نیکوکاری دعوت شدند.


وی افزود: مشارکت اجتماعی پیش شرط توسعه پایدار است و اگر در هر جامعه ای مشارکت اجتماعی اتفاق نیفتد توسعه ای به دنبال آن نخواهد بود.


استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: آذربایجانی ها در طول سالیان گذشته در همه امور اجتماعی و کارهای خیر پیشقدم بودند و تعداد خیرین آذربایجان نیز به نسبت فراوانی بیش از سایر استان هاست.


جبارزاده با اشاره به شعار « یک مساوی با 196» سازمان ملل ابراز داشت: این شعار به این معناست که کمک های بشردوستانه یک نفر با کمک های 196 کشور به صندوق صلیب سرخ جهانی،برابر است.


وی با تاکید بر ضرورت هدفمندسازی امور خیر تصریح کرد: تاکنون خیرین علاوه بر ورود در امر ازدواج، بیشتر در زمینه مدرسه سازی و سلامت متمرکز شده بودند که امروز نیاز به ورود خیرین به بخش های دیگری نیز احساس می شود.

 
استاندار آذربایجان شرقی پروژه های نیمه تمام را یکی از معضلات دولت دانست و افزود: پروژه های نیمه تمامی که با بودجه های دولتی آغاز شده سال ها طول می کشد تا به سرانجام برسد، لذا از خیرین تقاضا داریم که در این بخش ورود پیدا کنند.


جبارزاده گفت: اگر خیرین در تکمیل پروژه های نیمه تمام مشارکت کنند، دولت موظف است سود و کارمزد آن را تعیین کرده و تمام هزینه های بانکی و منابع مالی آن را پوشش دهد.


وی با اشاره به چالش های پیش روی خیرین ابراز داشت: چالش اصلی در بحث خیرین این است که اغلب مدیران دولتی به اهمیت و جایگاه مشارکت مردم باور کامل ندارند، اگر مدیران دولتی به امر حضور مردم و خیرین نگاه صحیح نداشته باشند این پتانسیل به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد.


استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برخی مسئولین نه تنها دنبال جذب خیرین نیستند، بلکه خیرین پشت در اتاق مسئولین به انتظار نشستند و این یک چالش جدی و دور از انتظار است.


جبارزاده تاکید کرد: مدیران ما هیچ کاری واجب تر و مهم تر از این ندارند که خیرین را تکریم و پذیرش کنند و حرف های آنان را بشنوند و اگر گزارشی مبنی بر بی توجهی و بی حرمتی انجام شود برخورد قانونی لازم را انجام خواهیم داد.


وی با تاکید بر اینکه با احترام نسبت به سرمایه گذاران، اولویت ما خیرین هستند، اظهار داشت: سرمایه گذار سرمایه ای را هزینه می کند و به دنبال برگشت سرمایه و سود است، اما فرد خیر سود سرمایه اش را در عالم دیگری می خواهد.


استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: خیرین غیربومی مهمانان ویژه استان هستند و تمامی امکانات از بدو ورود تا خروج ایشان از استان در اختیار افراد خیر قرار می گیرد و یک اداره ویژه در استانداری جهت استقبال از خیرین تشکیل می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 347453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha