ضرورت ایجاد تعامل آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه ای

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان، اظهار داشت: باید بین آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه ‌ای با ایجاد تعامل، جوانان را به رشد و توسعه لازم و در خور توجه برسانیم.

رحمن قلاوند، مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان، بر لزوم تعامل و اهکاری میان آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه ای تاکید کرد و به خبرنگار شبستان گفت: با ایجاد این تعامل می توان جوانان مستعد را شناسایی و آنها را به رشد و توسعه رساند.

 

وی لزوم اصلاح هرم آموزشی برای توسعه در خوزستان از سوی مسئولان تاکید کرد و افزود: به خاطر کمبود امکانات و رشته‌ های مناسب در سطح استان، وضعیت تحصیل به صورت هرم وارونه است و با اصلاح هرم آموزشی و برگزاری کارگاه‌ های محصول محور و توسعه یافته باید جوانان را به سوی مراکز فنی و حرفه‌ ای هدایت کرده و آموزش ‌ها را در بازار و تولیدات مشاهده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه بنابراین باید تلاش و کوشش را هدفمند کنیم و بدانیم به کجا می‌ رویم، تصریح کرد: آموزش تولید محور سبب اشتغال پایدار از جامعه شده و اشتغال پایدار فقر را از بین می برد؛ آموزش فنی و حرفه ای باید توسعه یابد و این اهمیت آموزش های مهارتی و رسالت محوله را می رساند.

 

قلاوند، با بیان اینکه فنی و حرفه ای توانمندی بسیاری دارد و نباید آن را دست کم گرفت، اضافه کرد: جمهوری اسلامی برای سطح اشتغال، شایستگی و صلاحیت های حرفه ای چشم امید به فنی و حرفه ای دوخته و در برنامه های کلان کشور نقش مهمی برعهده دارد.

 

وی در بخش پایانی سخنان تاکید کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان باید به مناطق محروم و نیازمند به خدمات مهارتی برنامه آموزشی داشته باشد تا کارجویان این مناطق بتوانند با توانمندسازی و فراگیر آموزش های مهارتی برای خود اشتغال پایدار ایجاد کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 347479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha