وجود 293 گلزار شهدای ساماندهی نشده در کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران کردستان، از وجود 293 گلزار شهدای ساماندهی نشده در سطح استان خبر داد و خواستار توجه متولیان امر به این مهم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد سلیمانی، مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران کردستان، امروز (7 اسفند) در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان در سنندج، افزود: هم اکنون 293 گلزار شهدا در سطح استان ساماندهی نشده اند که میانگین تعداد شهدا در هر کدام از گلزارها سه شهید است.


وی با بیان اینکه ساماندهی این گلزارها نیازمند اعتبارات خاصی است، از شهرداران و فرمانداران خواست در این راستا بنیاد شهید را یاری داده و این مهم را به عنوان یکی از اولویت های کاری خود تلقی کنند.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، اظهار داشت: هم اکنون 100 شهید در قبرستان تایله سنندج دفن شده و تعداد دیگری نیز در هشت مکان دیگر سنندج به خاک سپرده شده اند.


وی در ادامه با بیان اینکه شهدا صاحبان اصلی نظام و انقلاب بوده و حق بزرگی بر گردن ما دارند، خواستار تلاش برای رفع موانع و مشکلات خانواده های شهدا شد و گفت: با این کار ما فقط می توانیم تا حد بسیار کمی دین خود را به این عزیزان ادا کنیم.


امیر قادری، معاون عمرانی استانداری کردستان، نیز در این جلسه با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهداء در اذهان جوانان و نوجوانان و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: شهدا با انتخاب مسیر خود، که مسیری الهی است گام برداشته‌اند و رسالت خود را به بهترین شکل انجام داده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: ضرورت امروز جامعه اسلامی است که با برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های مختلف فرهنگی با موضع ایثار و شهادت، این فرهنگ را به نسل جوان جامعه منتقل کنیم.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 347481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha