هزینه در بحث کتاب و مطالعه یک نوع سرمایه گذاری برای آیندگان است

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد، اظهار داشت: صرف هر گونه هزینه در بحث کتاب و مطالعه یک نوع سرمایه گذاری برای آیندگان می باشد.

عزیزالله سیفی، فرماندار یزد، در بازدید از ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد به خبرنگار شبستان گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث تشویق مردم به فرهنگ کتاب و مطالعه می شود.

 

وی کیفیت ششمین نمایشگاه کتاب استان یزد را از نظر تنوع، محل برگزاری و میزان استقبال همشهریان مثبت ارزیابی کرد و افزود: از مردم دارالعلم و دارالعباده انتظار می رود که استقبال بهتری را از برگزاری چنین نمایشگاه هایی داشته باشند.

 

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ کتاب و مطالعه در استان تصریح کرد: پیشرفت های فرهنگی موجود در استان حاصل اهمیت گذشتگان ما به فرهنگ کتاب و مطالعه می باشد.

 

فرماندار یزد، اظهار داشت: مسئولان و متولیان فرهنگ استان باید تمام تلاش و کوشش خود را در جهت حفظ و گسترش این فرهنگ بکار گیرند تا استان یزد کماکان در راه پیشرفت گام بردارد.

 

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از محورهای توسعه هر کشور می باشد اضافه کرد: اگر به دنبال پیشرفت کشور در زمینه های مختلف می باشیم باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در کشور گسترش دهیم.

 

سیفی، خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی های مناسب درصد کتاب، کتابخوان و محل های مطالعه را در کشور گسترش دهیم.

 

وی صرف هر گونه هزینه در بحث کتاب را یک نوع سرمایه گذاری برای آیندگان دانست و عنوان کرد: برای طی کردن مسیر توسعه و پیشرفت کشور راهی جز توجه به امر کتاب و مطالعه در بین مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان نداریم.

 

وی با اشاره به تشکیل نخستین مجمع خیرین کتابخانه ساز کشور در استان یزد ابراز کرد: این مجمع باید با برنامه ریزی، زمینه های لازم را جهت دسترسی عموم مردم استان به کتاب فراهم کند.

 

فرماندار یزد، در پایان از آموزش و پرورش، دانشگاه ها، علما و روحانیون خواست تا زمینه های لازم را در جهت گسترش روحیه مطالعه غیر درسی در بین آحاد جامعه فراهم کنند.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 347545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha