تحقق 83 درصدی اشتغال تعهد شده کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد بیش از 24 هزار فرصت شغلی، از ابتدای سالجاری تاکنون در کردستان خبر داد و گفت: این میزان فرصت شغلی معادل 83 درصد اشتغال تعهد شده استان است.

مصطفی باغبانیان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: این اداره کل بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور در سالجاری متعهد به ایجاد 30 هزار فرصت شغلی شد.


وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 24 هزار و 951 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، اذعان کرد: از محل اشتغال تعهد شده دولت در سالجاری خوشبختانه تاکنون معادل 83 درصد اشتغال تعهد شده، تحقق پیدا کرده است.


این مقام مسئول، از ارائه تسهیلات به متقاضیان در همه شهرستان های استان خبر داد و افزود: امسال از اعتبارات تخصیص یافته به طرح های دارای توجیه اقتصادی در بخش مشاغل خانگی، تسهیلات بانکی به متقاضیان ارائه شده است.


قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با اشاره به 31 هزار میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده در این حوزه اظهار داشت: یک هزار و 508 طرح به بانک ها معرفی و بالغ بر 7هزار و 65 میلیون ریال در قالب 186 طرح به متقاضیان پرداخت شده است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با اشاره به سهم سازمان ها در ایجاد اشتغال افزود: کمیته امداد با 4 هزار و 188 فرصت شغلی، شرکت دولتی آب منطقه ای با 131 فرصت شغلی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با386 فرصت شغلی نسبت به میزان تعهدشان بیشترین فرصت شغلی را در میان دستگاههای اجرایی ایجاد کرده اند.


باغبانیان، اداره آب و فاضلاب شهری با 33 درصد تحقق اشتغال، را کمترین عملکرد فرصت شغلی در بین سازمان ها اعلام کرد و افزود: شهرستان سنندج با 4 هزار و 620 فرصت شغلی، سقز با 3 هزار و 883 فرصت شغلی بیشترین و سروآباد با710 فرصت شغلی کمترین میزان تحقق اشتغال تعهد شده را دارا هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 347689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha