نمایشگاه کتاب قزوین گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان، نهمین نمایشگاه کتاب قزوین گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، استاندار قزوین شب گذشته (8 اسفند) در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب قزوین که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی هستیم که امیدواریم این حرکت در طول سال ادامه داشته باشد.
 

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هایی نظیر نمایشگاه کتاب موجب ایجاد شور و انگیزه در بین مردم می شود بنابراین انتظار می رود که چنین برنامه هایی مختص مقطع و فصل خاصی نباشد و در طول سال شاهد برگزاری چنین اقداماتی باشیم که این امر نیز به ترویج و نهادینه شدن کتابخوانی و مطالعه کمک می کند.
 

استاندار قزوین تصریح کرد: این موضوع که برخی کتاب فروشان به دلیل عدم استقبال مردم کار خود را تعطیل کرده اند یک موضوع نگران کننده است بنابراین این انتظار وجود دارد که در با برگزاری نشست تخصصی این بحث آسیب شناسی و مشکلات رفع شود.
 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: نهمین نمایشگاه کتاب قزوین در 200 غرفه و در فضایی بالغ بر 3 هزار و 800 متر مربع برپا شده است.
 

مهدی رمضانی عنوان کرد: در نمایشگاه کتاب سال جاری حدود 300 ناشر از استان های مختلف کشور با حدود 30 هزار عنوان کتاب حضور دارند که کتاب های نمایشگاه سال جاری با 40 درصد تخفیف ارائه می شود که این امر نیز منوط به تهیه بُن های نمایشگاه است.
 

وی خاطر نشان کرد: 300 میلیون تومان بُن برای نهمین نمایشگاه کتاب قزوین در نظر گرفته شده است که امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرهنگ مطالعه بیش از پیش در جامعه ما نهادینه شود.
 

در پایان مراسم افتتاح نمایشگاه از کتاب نبیل، یادنامه سردار شهید مجید نبیل رونمایی شد.
 

گفتنی است نهمین نمایشگاه کتاب قزوین تا 14 اسفند ماه هر روز در ساعات 9 تا 12 و 16 تا 21 آماده بازدید علاقمندان است.
 

پایان پیام/

کد خبر 347956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha