ملت ایران اجازه نمی دهد آمریکا برای او تعیین تکلیف کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قزوین گفت: ملت ایران در مسیر عزت خود هر مانعی را قاطعانه برمی دارد و به هیچ دولت مستکبر چه آمریکا و غیر آمریکا اجازه نمی دهد برای او تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله هادی باریک بین ظهر امروز (9 اسفند) در خطبه های نماز جمعه که در مسجد النبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در این ایام شاهد اعلام سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بودیم که لازم است قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم نسبت به این موضوع مهم و حیاتی احساس تکلیف و مسئولیت کنند.
 

وی ادامه داد: هر شخص حقیقی و حقوقی باید آنچه را در توان دارد برای تحقق مفاد 24 ماده ای اقتصاد مقاومتی به کار گیرد.
 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: توطئه دشمنان با وجود شکست های پی در پی آنها در عرصه سیاسی، نظامی و به ویژه اقتصادی تمامی ندارد و تنها راه مقابله با دشمن، تحقق اقتصادی مقاومتی، برنامه ریزی و اقدام در این راستا است.
 

وی عنوان کرد: شایسته و لازم است علما، ائمه جمعه، اساتید دانشگاه ها، نخبگان، اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما این 24 ماده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و ابعاد و زوایای آن را برای مردم تشریح کنند زیرا برای اینکه اقتصاد مقاومتی در جامعه تحقق یابد، باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
 

آیت الله باریک بین افزود: البته ابلاغ بخشنامه و استفاده از اهرم قانون نیز در این راستا لازم است ولی بهتر از بخشنامه و قانون این است که اقتصاد مقاومتی به باور مردم تبدیل شود.
 

وی در ادامه با اشاره به دشمنی آمریکا با ملت ایران اظهار کرد: آمریکایی ها هر بار موضوعی را بهانه می کنند تا بر علیه ایران اقدام کنند به طوری که هنوز پرونده هسته ای ایران بسته نشده مسائل جدیدی را مطرح کردند.
 

امام جمعه قزوین اعلام کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کا مخالف مذاکره با آمریکا نیستیم ولی خوشبین نیستیم؛ مقامات آمریکایی بی شرمی را از حد گذرانده اند و درباره سیستم موشکی ایران که جزو برنامه دفاعی ما است به خود اجازه اظهارنظر می دهند.
 

وی تصریح کرد: وقتی آنها از روی میز بودن همه گزینه ها سخن می گویند و کشور ما دائما تهدید نظامی می شود، آیا حق نداریم به فکر دفاع از خود باشیم و معاون وزیر امور خارجه آمریکا خجالت نمی کشد که اینطور وقیحانه در امور ما دخالت می کند.
 

آیت الله باریک بین تأکید کرد: البته ملت ما با حضور مقتدرانه خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ اینگونه اظهارات را داده و نشان دادند که این ملت راه خود را به سمت قله های ترقی پیدا کرده است و در مسیر عزت خود هر مانعی را قاطعانه از سر راه برمی دارد و به هیچ دولت مستکبر چه آمریکا و غیر آمریکا اجازه نمی دهد برای این ملت تعیین تکلیف کند.
 

وی در ادامه با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: 16 اسفند برابر با پنجم جمادی الاولی روز ولادت حضرت زینب پیام رسان عاشورا است که به دلیل نقش پرستاری ایشان از حضرت سجاد (ع) در واقعه عاشورا، روز ولادت این بانوی بزرگوار، روز پرستار نام نهاده شده است.
 

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: از زحمات پرستاران تشکر می کنیم و از مسئولان وزارت بهداشت انتظار داریم که نسبت به حقوق و معیشت این قشر پرتلاش، توجه لازم را داشته باشند.
 

وی به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و یادآور شد: در 14 اسفند سال 57، به دستور امام خمینی (ره) کمیته امداد تشکیل شد و خوشبختانه در سطح کشور و استان ما این نهاد خدمات خوبی را داشته است و همه ما به ویژه در ایام پایان سال باید هرچه بیشتر به فقرا و مستمندان کمک کنیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 348010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha