برپایی 36 "خیمه معرفت" در جوار بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه وبویراحمد گفت: به مناسبت فرارسیدن سال نو، 36 "خیمه معرفت" در جوار بقاع متبرکه استان برپا می شود.

سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، هدف از برپایی "خیمه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معرفت" را آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف ذکر کرد.

 

منصوری گفت: در "خیمه ‌های معرفت" غرفه‌ های پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌ های دینی، مشاوره برای خانواده ‌ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان "قرآن بخوان، جایزه بگیر و نقاشی"، "همه واقف باشیم" و نمایشگاه "آرامش بهاری" با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

 

وی از برپایی غرفه حجاب و عفاف در این مکان‌ های مقدس خبر داد و افزود: در این غرفه به آسیب‌ های اجتماعی حجاب نامناسب، تحکیم بنیان ‌های خانواده مرتبط با حجاب، نقش حجاب در روابط اجتماعی و شخصی، معرفی حجاب کامل بانوان در مجالس عمومی، موضوع حجاب در آیات و روایات و دین اسلام و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با موضوع حجاب پرداخته می ‌شود.



این مسئول فرهنگی اوقاف اظهار داشت: در امامزادگانی که ظرفیت برپایی "خیمه های معرفت" نداشته حداقل با ایجاد جایگاه ویژه و در دسترس مردم به منظور استقرار روحانی برای پاسخ گویی به مسائل شرعی و مشاوره اقدام می شود.



منصوری برنامه ریزی برای راه اندازی ایستگاه های سلامت در بقاع، برپایی محافل دعای توسل، کمیل و ندبه در ایام تعطیلات نوروزی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقه کتاب خوانی با موضوع "آرامش بهاری" را از دیگر برنامه های فرهنگی و معنوی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع شاخص این استان عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه وبویراحمد گفت: به مناسبت فرارسیدن سال نو، 36 "خیمه معرفت" در جوار بقاع متبرکه استان برپا می شود.

 

منصوری خاطرنشان کرد: به هر بقعه متبرکه 6 تا هشت خیمه تعلق می گیرد و در بقعه هایی که زوار کمتری دارند معمولا دو الی سه خیمه در این محل ها برپا می شود.

 

وی با بیان این که 28 روحانی در خیمه های معرفت این استان حضور خواهند داشت، گفت: هشت نفر از این تعداد در بقعه متبرکه امامزاده کاکامبارک (ع) و امامزاده بی بی حکیمه (س) با توجه به زائرپذیری این 2 مکان مستقر خواهند شد و بقیه نیز به شهرستان ها و بقاع متبرکه استان اعزام خواهند شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 348107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha