اجرای سوگواره"یاس نبوی" در بیش از 290 امامزاده کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف کهگیلویه وبویراحمد گفت: به ‌مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) سوگواره"یاس نبوی"در بیش از 296 امامزاده و به صورت ویژه در 36 بقعه مبرکه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه وبویراحمد امروز (19 اسفند) در نشست توجیهی هیئت امنا، خادمین، مدیران فرهنگی و قرآنی امامزادگان شهرستان های بویراحمد و دنا، گفت: هرساله طرحی با عنوان "آرامش بهاری" از 28 اسفند لغایت 15 فروردین در سطح کشور و به تبع آن در بقاع متبرکه این استان اجرا می شود.

منصوری افزود: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب فرهنگی اجرا می شود.

وی بیان داشت: برنامه هایی در طرح "آرامش بهاری" اجرا می شوند که به عنوان برنامه های رکنی از آنها یاد می شود را از جمله برپایی خیمه معرفت، برنامه تحویل سال نو در بقاع متبرکه، پخش مستقیم بیانات رهبر انقلاب در لحظه تحویل سال، حضور روحانی در بقاع متبرکه و اجرای نماز، تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح شهرها را برشمرد.

این مسئول راهنمایی و هدایت صحیح مسافران، گردشگران و زائران نوروزی بقاع متبرکه از طریق بروشور، نقشه و راهنمای زائر، اطلاع رسانی مستمر از فعالیت ها و برنامه های بقاع متبرکه در رسانه ها به ویژه شبکه های صدا و سیما در شهرستان ها، برگزار مسابقه پیامکی از طریق رادیو و ارسال پیامک به زائران و میهمانان بقاع متبرکه از جمله برنامه های اطلاع رسانی سازمان اوقاف در طرح "آرامش بهاری" است.

وی از حضور 35 روحانی با همکاری حوزه علمیه در جهت برگزاری بهتر این خبر داد و گفت: در کنار این طرح برگزاری نمایشگاه های "آرامش بهاری"، سیمای عفاف و حجاب و مسابقه سراسری "آرامش بهاری" با محوریت مسائل فرهنگی و دینی از جمله دیگر برنامه های این طرح است.

منصوری در ادامه از اجرای طرح خیمه های معرفت در کنار امامزادگان خبر داد و گفت: در "خیمه ‌های معرفت" غرفه‌ های پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌ های دینی، مشاوره برای خانواده ‌ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان "قرآن بخوان، جایزه بگیر و نقاشی"، "همه واقف باشیم" و نمایشگاه "آرامش بهاری" با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه وبویراحمد برنامه ریزی برای راه اندازی ایستگاه های سلامت در بقاع، برپایی محافل دعای توسل، کمیل و ندبه در ایام تعطیلات نوروزی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقه کتاب خوانی با موضوع "آرامش بهاری" را از دیگر برنامه های فرهنگی و معنوی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع شاخص این استان عنوان کرد.

منصوری در یخش دیگری از سخنان خود به برگزاری سوگواره "یاس نبوی" اشاره و اظهار داشت: سوگواره"یاس نبوی"در بیش از 296 امامزاده و به صورت ویژه در 36 بقعه مبرکه استان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: به ‌مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام که امسال مقارن با آغاز سال نو است، سوگواره "یاس نبوی" با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌ های فرهنگی کشور در استان برگزار می ‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه وبویراحمد گفت: این سوگواره با هدف ترویج فضایل و سیره حضرت زهرا (س) و معرفی شخصیت حضرت فاطمه و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف و توسعه وقف برای حضرت فاطمه (س) برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 351441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha