94 بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان سوگواره یاس نبوی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 94 بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان سوگواره یاس نبوی هستند.

حجت الاسلام عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک از برگزاری سوگواره یاس نبوی برای پنجمین سال متوالی در استان مرکزی خبر داد و گفت: این سوگواره همزمان با سراسر از 10 فروردین ماه آغاز و تا 15 این ماه ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی روز شهادت حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه استان برگزار می شود، ادامه داد: این سوگواره ساعت 10 صبح آغاز و با مداحی و سخنرانی خطبای مجرب و اقامه نماز ظهر و عصر پایان می یابد.

 

این مقام مسئول ترویج فضایل و سیره حضرت زهرا (س)، ترویج ساده زیستی آن حضرت در جامعه، ترویج خطبه فدکیه به عنوان منشور بصیرت و دفاع از ولایت و امامت را از اهداف برگزاری این سوگواره دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفین در این مجالس از دیگر اهداف سوگواره یاس نبوی است.

 

حجت الاسلام عباسیان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان اشاره کرد و افزود: این مجالس در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) با عنوان روضه خوانی «رهروان یاس نبوی» و با حضور گسترده بانوان برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش برای تضعیف حضور مردم در مراسمات مذهبی بوده و فرصت عید نوروز را مغتنم می شمرند.

 

وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در مراسم سوگواری یاس نبوی نشان از پیوند ناگسستنی و ارادت ملت ایران به ائمه اطهار (ع) بوده و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 351764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha