برگزاری آرامش بهاری در 199 بقعه گیلان/376 بقعه مجری سوگواره یاس نبوی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اوقاف گیلان گفت: 199 بقعه متبرکه مجری طرح آرمش بهاری و 376 بقعه نیز برگزار کننده طرح سوگواره یاس نبوی در گیلان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد قاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان در نشست خبری که امروز( 18 اسفند) در اداره اوقاف گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، سازمان اوقاف در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کند که در سال نو این برنامه‌ها با طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی آغاز می‌شود.


اجرای طرح آرامش بهاری در گیلان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند در سطح بقاع گیلان و در 199 بقعه متبرکه استان برگزار شده و تا 15 فرودرین 93 ادامه دارد.


وی با بیان اینکه برای طرح آرامش بهاری برنامه مختلفی از جمله خیمه‌های معرفت در نظر گرفته شده است، افزود: 19 خیمه معرفت در گیلان برپا می‌شود.


قاسم پور به نقش روحانیون و مبلغان اعزامی از قم در برپایی خیمه‌های معرفت اشاره و اظهار کرد: هر خیمه معرفت از غرفه‌های کودک، نقاشی مذهبی، مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی و روخوانی قرآن تشکیل می‌شود.
 

اعزام 30 مبلغ و به کارگیری 150 مبلغ بومی در آرامش بهاری گیلان
وی روحانیون اعزامی از قم به گیلان در طرح آرامش بهاری 93 را 30 نفر اعلام کرد و گفت: 150 روحانی بومی نیز در بقاع متبرکه گیلان مستقر شده و به عنوان امام جماعت و روحانی مستقر در برگزاری طرح آرامش بهاری همکاری می‌کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان، برنامه ویژه تحویل سال نو در جوار امام زادگان را یکی از برنامه‌های شاخص طرح آرامش بهاری عنوان و اظهار کرد: 50 بقعه شاخص استان به صورت ویژه مراسم تحویل سال را برگزار کرده و سخنان نوروزی مقام معظم رهبری را پخش می‌کنند.


وی یکی از سنت‌های نیکوی گذشته را صله رحم دانست و گفت: هدف سازمان اوقاف با مراسم تحویل سال در جوار امام زادگان احیای این سنت با استفاده از بستر حاصل از حضور در جوار امام زادگان است.


قاسم پور تاکید کرد: این دید و بازدیدها برای پر کردن اوقاف فراغت آحاد جامعه و ترویج گردشگری مذهبی گام مثبتی است.


وی تقویت باورهای دینی و تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی، خدمت رسانی و ایجاد رضایت در زائران و شناساندن امامزادگان را از دیگر اهداف طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: تولید برشور، مجموعه عکس‌های نمایشگاهی، ویژه نامه و چاپ کتاب‌های ویژه برای افزایش غنای طرح آرامش بهاری در دستور کار اوقاف است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان همچنین یادآور شد: شماره پیامک 10000114131 آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسافران نوروزی در برگزاری طرح آرامش بهاری است.


برگزاری سوگواره یاس نبوی در 376 بقعه گیلان
وی در ادامه در خصوص طرح سوگواره یاس نبوی که به مناسبت ایام فاطمیه در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح همراه با مراسم سخنرانی و مداحی از 10 فروردین در 376 بقعه متبرکه گیلان آغاز شده و تا 20 فروردین 93 ادامه داد.


قاسم پور اضافه کرد: صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) بقاع شاخص استان برنامه تجمع هیئت‌های عزاداری دارند.


وی خاطرنشان کرد: عصر روز شهادت حضرت زهرا(س) برنامه‌هایی تحت عنوان "رهروان یاس نبوی" ویژه هیئت‌های عزاداری بانوان در بقاع متبرکه استان برنامه مذهبی اجرا می‌کنند.


وی افزود: با توجه به تعاملی که با حوزه‌های علمیه خواهران گیلان صورت گرفته در هرشهرستان حداقل یک هیئت بانوان مجری برنامه رهروان یاس نبوی است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان همچنین اظهارکرد: مراسم رهروان یاس نبوی به صورت ویژه در بقعه خواهر امام(س) رشت برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 351237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha