60 بقعه شاخص استان مرکزی میزبان طرح آرامش بهاری

خبرگزاری شبستان:مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 60 بقعه شاخص استان مرکزی میزبان طرح آرامش بهاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، (17اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا نهم فروردین ماه ادامه دارد.


وی با بیان اینکه تابلوها و اطلاع رسانی در مسیر عبور مسافران برای شناساندن امامزادگان به مردم یکی از برنامه های این طرح است، افزود: بقاع متبرکه از دیر باز مورد توجه و عنایت اقشار مختلف مردم بوده و ایشان در ایام مختلف برای زیارت به این اماکن مقدس سفر می کنند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی مردم و انتقال رسالت ائمه اطهار (ع) همچون زمان حیات ایشان که منشا تبلیغ بودند به مردم و ارائه سبک زندگی و ساده زیستی و رفتار اجتماعی صحیح در این بقاع در قالب طرح آرامش بهاری از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.


حجت الاسلام عباسیان گفتمان های دینی با حضور اساتید حوزه با موضوعات و مباحث دینی، پاسخگویی به مسایل شرعی، غرفه های مشاوره، غرفه کودکان جهت پر کردن اوقات فراغت، غرفه همه واقف باشیم و مشاوره و تبلیغ سنت حسنه وقف از برنامه های حاشیه ای این طرح است.
 

وی با بیان اینکه برنامه تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه با حضور دوستداران اهل بیت (ع) انجام می شود، تصریح کرد: مردم بر اساس باورها و اعتقادات دینی در اماکن مذهبی وامامزادگان سال جدید را آغاز کرده و این امر نیازمند پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای بقاع خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه ها دستاوردهای بقاع و اوقاف برای بازدید عموم دایر است.


وی همچنین از اسکان مسافران نوروز در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: نزدیک به 10 بقعه استان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزیزائر سرا بوده و مابقی برای اسکان موقت و چادر زدن آمادگی دارند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 350690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha