کانون های مساجد باید محلی برای پرورش معرفت و بصیرت انسانها باشند

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری سجادیه مسجد امام سجاد(ع) شهرستان آمل گفت: کانون های مساجد باید محلی برای پرورش معرفت و بصیرت انسان ها باشند تا در مقابل فتنه های دشمنان پایدار بمانند.

قاسم بناگر، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری سجادیه مسجد امام سجاد(ع) شهرستان آمل امروز(10اسفند) با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری به همراه سخنرانی به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این کانون به خبرنگار شبستان گفت: جایگاه مساجد به عنوان سنگر اسلام که از بیانات امام خمینی(ره) است را باید در اجرای فعالیت های فرهنگی، عبادی، سیاسی، هنری، قرآنی، اجتماعی و ... همواره در دستور کار کانون ها باشد.

 

وی از مقابله با دسیسه های دشمنان در قالب هجمه های فرهنگی و جنگ نرم به عنوان مهمترین هدف تشکیل کانون های مساجد یاد کرد و اظهار داشت: این کانون ها می توانند در جهت پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان و ارتقای سطح آگاهی عقیدتی و دینی نقش مهمی ایفا کنند.


بناگر با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که کانون های مساجد را فراموش نکنید؛ این کانون ها را موثر کنید؛ برایش کار کنید، خاطرنشان شد: کانون های مساجد باید محلی برای پرورش معرفت و بصیرت انسان ها باشند تا در مقابل فتنه های دشمنان پایدار بمانند.

 

وی بر لزوم برگزاری آئین نکوداشت 18اسفند با حضور اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و از برپایی مراسم سخنرانی همراه با پخش تیزر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با نقش کانون مساجد و همکاری با بسیج در مسجد، پذیرایی و ارائه گزارش عملکرد فعالیت های این کانون از بدو تاسیس تاکنون و جذب حداکثری افراد جهت عضویت در این کانون در این ایام خبر داد.


بناگر همچنین استقبال خانواده هایی که کودکان، نوجوانان و جوانان خود را برای حضور در فعالیت های فرهنگی و هنری و ورزشی و ... به این کانون می سپارند در خور تحسین دانست و گفت: این ارتباط، ما را در پیگیری فعالیت ها و اقداماتمان بیش از پیش ترغیب می کند.


وی از نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشا، تلاوت یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه هرشب بعد از نماز جماعت مغرب و عشا، ذکر احکام شرعی هر شب بعد از نماز جماعت، کلاس صــوت و لحـن قـــرآن از ســاعت 18:45 الی 20 و طرح صالحین بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در شنبه هر هفته، سلسله درسهایی از نهج البلاغه بعد از نمازعشا یکشنبه ها، قرائت زیــارت عــاشــورا بعد از نماز جماعت عشـا و کلاس تفسیـــر قـــرآن از ساعت 21:30 الی 22:30 دوشنبه ها، قرائت دعـــای توسل بعد از نماز جماعت عشـا و هیئت عشق العبــاس (ع) ساعت 21:30 الی 23 سه شنبه ها، هیئـت درس قــرآن امــــام سجـــــاد (ع) چهارشنبه ها، قرائت زیــارت آل یـــــاسین بعد از نماز جماعت عشاء پنجشنبــه ها و قرائت دعــای نـدبـه بعد از نمـــاز جمــــاعت صبح جمعه ها به عنوان برخی از برنامه های روتین طی سال در کانون فرهنگی و هنری سجادیه مسجد امام سجاد(ع) شهرستان آمل یاد کرد.


پایان پیام/

کد خبر 348206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha