جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) اخلاق و وحدت را محور قرار دهد

خبرگزاری شبستان:اگر فیلم‌سازان به مضامین و مفاهیم دینی توجه کنند موضوعات فراوانی را برای ساختن فیلم به دست می‌آورند.با کار هم‌زمان روی دو عامل وحدت دینی و شناساندن شخصیت عظیم پیامبر (ص) تاکید می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، مازیار میری کارگردان مطرح سینما در گفت وگو با روابط عمومی جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه این جشنواره با منظور و هدفی که دارد بسیار ارزنده و مقدس است ادامه داد: توجه به مضامین دینی بسیار مهم است به نظرم با توجه به ژانر جشنواره و موضوع آن باید بیشتر به موضوعات اخلاقی و عرفانی توجه نمود. چون‌که دین اولین و مهم‌ترین وظیفه‌اش اخلاق است. به خصوص پیامبر اسلام(ص) که خود تکمیل کننده اخلاق است. به نظر من اگر به این وظیفه مهم پیامبر توجه کنیم بسیاری نکته‌ها و ناگفته‌ها گفته می‌شود. ببینید پیامبر(ص) گفته است که من برای تکمیل اخلاق آمده‌ام نه برای ایجاد اخلاقی جدید. یعنی این‌که اخلاق پیامبران گذشته به سر جای خود باقی است و پیامبر اعظم اسلام(ص) برای تکمیل آن اخلاق‌ها آمده است. پس حتماً در اخلاق‌های دیگر ایرادها و نواقصی بود که خدا دستور فرموده است که باید برطرف ‌شود و نقاط ضعفی بود که باید تکمیل و قوی می‌شد.

 

سازنده فیلم ارزشی حوض نقاشی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر بخش اعظمی از جشنواره روی این موضوع تمرکز کند، شاید هم بتواند بخشی از وظیفۀ مهم دین را به دنیا دوباره گوش‌زد کند و هم بتواند اهداف پیامبر(ص) را بهتر و درست‌تر بشناساند. این‌که پیامبر ما برای تکمیل اخلاق آمده است نه برای ایجاد اخلاقی دیگر بدین معناست که ادیان دیگر که دارای کتاب آسمانی هستند هم ارزش‌مند و مهم هستند، اما دین اسلام از سایر دین‌ها کامل‎تر است چون‌که علاوه بر آن‌که همان ویژگی‌های سایر ادیان را دارد، مطالب جدیدتر و کامل‌تری ارایه نموده است. به سخن دیگر شاید بتوان گفت که این سخن پیامبر(ص) نوعی وحدت بین ادیان نیز ایجاد می‌کند. اگر فیلم‌سازان به مضامین و مفاهیم دینی توجه کنند موضوعات فراوانی را برای ساختن فیلم به دست می‌آورند. همین که همکاران بنده روی اخلاق کار کنند هم‌زمان روی دو عامل تأکید کرده‌اند، یکی عامل وحدت دینی است. و دومی شناساندن شخصیت عظیم پیامبر اسلام(ص).

 

سازنده فیلم دفاع مقدس پاداش سکوت می‌افزاید: اخلاق وجه اشتراک ادیان است. فیلم‌سازان باید روی این نکته توجه داشته باشند که اسلام قرار نیست جای دینی را بگیرد، اسلام فقط تکمیل کننده تمامی ادیان پیش از خودش است و چون تکمیل کننده است آخرین دین هم است. دومین عامل مهم شناساندن پیامبر به جهانیان است. اگر دقت کنیم می‌بینیم که تمامی زندگی پیامبر(ص) اخلاقی بوده است. ایشان اخلاقی زیست، اخلاقی سخن گفت، روی اخلاق تأکید و توصیه فراوان داشت و هزاران ویژگی دیگر. ما پیروان ایشان هم اخلاق را مهم‌ترین ویژگی زندگی می‌دانیم. در زندگی امروز که متأسفانه اخلاق در سطح جهان کم‌رنگ شده است پس چه بهتر است که به این مفهوم ارزش‌مند و الهی توجه‌ای بیشتر شود.

 

شایان ذکر است؛ نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد شدو جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.


علاقه‌مندان جهت اطلاع بیشتر از شرایط شرکت در این جشنواره می‌توانند به ؛ آدرس اینترنتی سایت جشنواره مراجعه http://islamicartz.com و یا با تلفن:2131250- 0253 تماس حاصل فرمایند.
پایان پیام/
 

کد خبر 348326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha