۱۲۰ هزارخانواده خودکفاشده از کمیته امداد خارج شدند

خبرگزاری شبستان: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۱۲۰ هزارخانواده خودکفا شده از کمیته امداد خارج شدند که ۳هزار و ۲۰۰ خانواده از استان گلستان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: سعی ما براین است که حرکت جدی درحل معضل خانواده های کم بضاعت انجام دهیم.
 

وی افزود: با ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها می توان ثبات اساسی درخانه ایجاد و طراحی کرد.


انواری با بیان اینکه برای ثبات در خانواده به تنهایی با تزریق پول مشکل حل نمی شود، افزود: جسارت حضور، خود باوری، اعتماد به نفس، مهارت آموزی و توانمندسازی در کارها از مهمترین اثرات اشتغال و توانمندسازی است.


سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: از لحاظ اقتصادی با آنها رابطه به طور کامل قطع می شود و مستمر بگیر نخواهند بود ولی در رابطه با مشاوره، مددکاری و مشکلات موردی به آنان کمک می کنیم.


انواری اعلام داشت: 140 هزار خانوار در سال 92 وارد اشتغال شدند و 2 سال طول می کشد که آنان فارغ شوند و به خود ابتکاری برسند.


وی از استاندار خواست که حمایت ویژه ای در زمینه اشتغال مددجویان و تدابیر ویژه ای در تعامل بیشتر بانک ها با کمیته اندیشیده شود که تا یک جهش بالایی داشته باشیم.


انواری تاکید کرد: در راستای چشم انداز 20ساله و برنامه چهارم وپنجم توسعه کشور چشم اندازی را تعریف کردیم و این جهت گیری راهبردی استراتژیک درکمیته امداد وجود دارد.


سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هدف و تکلیف کمیته امداد را با توجه به شعار مقام معظم رهبری در سه محور حضور و مشارکت مردم، سلامت و توانمند سازی خانواده و اصلاح سبک زندگی برشمرد و افزود: در راستای اصلاح سبک زندگی برنامه دانشجویی، مقالات متنوع و همایش های ستنی برگزار کردیم.


وی خاطر نشان کرد: در صورت تامین اعتبار به رئیس جمهور پیشنهاد داده شد که امداد با توجه به سابقه و بضاعتی که دارد توان ایجاد 500 هزار فرصت شغلی رادارد.


انواری، استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد شغل و نظارت از جمله اقدامات کمیته امداد در این راستا است.


به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، وی همچنین تاکید کرد: استان گلستان ظرفیت خوبی در زمینه پرداخت زکات به ویژه توسط اهل تسنن ایجاد کرده که با پرداخت زکات آبادانی روستاها به ازای اعتبارات دولتی بسیاری از مشکلات روستایی حل و افزایش تولید و اشتغال را به همراه داشته است.


در این جلسه استاندار گلستان از زحمات عباس حاجی اکبری مدیرکل سابق کمیته امداد استان تشکر و به ابراهیم باغبانی مدیرکل جدید کمیته امداد استان تبریک گفتند و برای هردو آنان آرزوی توفیق کردند.


پایان پیام/

کد خبر 348375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha