مسئولان فرهنگی در راستای تعمیق و اعتلای نقش مساجد بکوشند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان فرهنگی و اجرایی در راستای تعمیق و اعتلای نقش مساجد به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بکوشند.

سید رمضان شجاعی کیاسری، نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی امروز(11اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی و اجرایی در راستای تعمیق و اعتلای نقش و ارزش مساجد به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بکوشند.

 

وی افزود: بهره گیری از نخبگان و استفاده از نیازهای روز فناوری اطلات و تکنولوژی؛ راهکار درست و منطقی جهت شناساندن کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که هر مسئولی باید در این راستا عمل کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه جایگاه مسجد از صدر اسلام تاکنون تا حد زیادی تبیین و نهادینه شده است، اضافه کرد: این ارزش باید در بین جوانان و نوجوانان نیز ترویج یابد تا فکر و ذهن جوانان را به خود جلب کند.

 

شجاعی در ادامه با بیان اینکه مسجد نقش کلیدی و بارزی در پیروزی انقلاب اسلامی و احقاق حق علیه باطل داشت، عنوان کرد: همانند گذشته باید تمامی امور داخلی اداری کشور در مساجد پایه ریزی شود تا نسل جدید این دوره از انقلاب نیز با کانون های فرهنگی و هنری ارتباط نزدیک داشته باشند.

 

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیاز به تکنولوژی و بهره گیری از فناوری روز و همچنین استفاده از طلاب جوان و مجهز به مسائل روز دنیا نقش مثمرثمری در ایفای این مهم دارد لذا بایستی با جدیت بیشتری در این زمینه ورود پیدا کرد زیرا این مهم تنها عامل پیروزی در برابر تحریم های تحمیل شده به کشور و جنگ نرم است.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه بیشتر و کارآمدتر به کانون های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد: زیر چتر ولایت بودن رمز موفقیت و ثمربخش در برابر مشکلات و توطئه های دشمنان است و باید این تاکید رهبری را جدی گرفت و در راستای این مهم چاره ای ساخت.

 

شجاعی گفت: ارتقای کمی و کیفی در زمینه فعالیت های فرهنگی دیگر عامل اعتلای کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده و باید در این زمینه برنامه های مدون و مفیدی در راستای ذوق و سلیقه تمامی طبقات سنی جوانان داشت تا به نحوی جوانان و نوجوانان را به این سمت و سو سوق داد.

 

وی از اقتصاد مقاوتی در برابر شناساندن نقش مساجد بهره گیری از نخبگان و تشویق و ترقیب از جوانان برتر یاد کرد و گفت: اگر در بین جوانان تشویق صورت گیرد طبق مطالعات علمی موجب نوعی رقابت سالم می شود و این موجب می شود تا جوانان و نوجوانان با فکر و ذهنی متمرکز در راستای هدف خود که نشات گرفته از راهبرد کانون است گام بردارند.

 

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی پدیده کتابخوانی و ارتقای سطح علمی جوانان و نوجوانان را بسیار موثر و کارساز اعلام و خاطرنشان کرد: تشویق فعالان کانون های فرهنگی و هنری را نباید از یاد برد زیرا با وجود این فعالان حماسه های فراوانی در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه رقم می خورد.


پایان پیام/

کد خبر 348585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha