دولت نگرش حمایت گرانه از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند گفت: دولت در برنامه ریزی های فرهنگی باید نگرش حمایت گرانه از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشد.

محمدحسین شناور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، که به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شد، تصریح کرد: مسجد محوری یکی از اهداف انقلاب اسلامی است و در فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر مسجد محوری تاکید شده است.


وی افزود: مسجد کانون فکری و محل پرورش جامعه است و بیشتر برنامه های انقلاب اسلامی در مسجد نشأت گرفته است.


شناور ادامه داد: در زمان جنگ جذب و آماده کردن نیروها در مساجد صورت می گیرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های مساجد بر روی فرهنگ سیاست گذاری شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند تاکید کرد: دولت در برنامه ریزی فرهنگی باید نگرش حمایت گرانه از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشد، هزینه های گزافی در تحمیل فرهنگ های غربی در کشور صورت می گیرد که نباید نسبت به این تهاجم فرهنگی بی توجه باشیم.


شناور افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال های گذشته نسبت به ترویج فرهنگ غربی و شبیخون فرهنگی هشدار دادند که در صورت کم توجهی به این مساله، با آسیب فرهنگی روبه رو خواهیم بود.


وی گفت: اگر اعتبارات مناسبی در زمینه فرهنگ هزینه نشود، متخصص ترین افراد نیز به اهداف خود نمی رسند، متاسفانه حمایت های مادی لازم از کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت نمی گیرد و برهمین اساس برخی از کانون ها به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل درآمده اند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری در جامعه تصریح کرد: هنوز تمامی انتظارات از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد برآورده نشده است، اما اگر بگوییم این کانون های هیچ تاثیری در جامعه نداشته اند ظلم بزرگی است.


شناور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مرند تصریح کرد: تعداد 10 کانون در یک ماه اخیر در حال راه اندازی است، اما تعداد بیش از 10 کانون در شهرستان مرند و روستاهای اطراف بسیار فعال هستند که باید حمایت های لازم از آنان صورت بگیرد.


وی ادامه داد: تعداد مساجد فعال در مرند حدود 400 مسجد ذکر شده است، اما آمار واقعی مساجد فعال این شهرستان به 100 باب نیز نمی رسد و با در نظر گرفتن تعداد 100 کانون، راه اندازی کانون در بیش از یک چهارم کل مساجد شهرستان محقق شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 348798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha