برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مراسم سوگواره یاس نبوی به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه از (24 اسفند) همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، اظهار کرد: در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم باشکوه عزاداران فاطمی در سراسر استان در جوار آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه با عنوان سوگواره یاس نبوی برگزار می شود.


وی تصریح کرد: ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به‌عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان از مهم ترین اهداف برگزاری این مراسم است.


مصائبی، در ادامه با اشاره به آمادگی امامزادگان استان برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی اظهار داشت: در ایام نوروز مساجد بین‌راهی و مساجد شاخص نیز آماده ارائه خدمات به زائران خواهند بود.


این مسئول اضافه کرد: درایام تعطیلات نوروزی در امام زادگان 5 روحانی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی مستقر می شوند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: برپایی خیمه های معرفت درآستان امام زادگان، قرائت قرآن توسط قاریان برجسته قرآنی، قرائت زیارت‌نامه‌ حضرت زهرا (س)و شعرخوانی شاعران آئینی و اطعام عزاداران از مهم ترین برنامه های اجرایی ایام نوروز در امام زادگان شاخص استان است.


پایان پیام/ 

کد خبر 348821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha