تندیس امام خمینی وتندیس شهید باکری به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی اهدا شد

خبرگزاری شبستان: تندیس امام خمینی(ره) که به ثبت جهانی رسیده وتندیس شهید باکری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، مراسم تودیع علی داننده، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اکبر صفی پور، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز(12 اسفند) با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، معاون قرآن و عترت و مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران و هنرمندان استان نیز در این مراسم حضور داشتند.


مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ابتدای این مراسم، طی سخنانی به تشریح گزارش عملکرد چهارساله خود پرداخت.


در ادامه این مراسم، استاندار آذربایجان شرقی که به علت سرماخوردگی با صدای گرفته صحبت می کرد تنها به خیر مقدم بسنده کرد.


سپس آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بدو ورود به سالن در جایگاه سخنرانی حاضر شد.


آیت الله مجتهدشبستری تاکید کرد: مساجد باید به گونه ای ساخته شود که در کنار آن اتاق هایی باشد که فیلم های آموزنده نمایش داده و تئاتر و نمایش های مذهبی اجرا و کلاس های رایانه و ... برگزار شود.


وی عنوان کرد: در کنار مساجد ورزشگاه هایی احداث شود تا جوانی که به مسجد می آید اوقات فراغت خود را نیز با ورزش سپری کند، باید چند نهاد با هماهنگ باشند تا کلاس های آموزشی در اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار شود.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: کرسی های آزاداندیشی علاوه بر دانشگاه ها باید در مساجد نیز تشکیل شود.


همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت خوبی در دل محلات و مساجد و مردم است که انتظار می رود حمایت های جدی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت بگیرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه فرهنگ، هویت یک کشور و ملت است، تصریح کرد: سبک زندگی جزئی از هویت ماست و دشمنان تلاش می کنند بر سبک زندگی تاثیر بگذارند و مقام معظم رهبری نیز در سفر به استان خراسان شمالی نکات بسیار ذی قیمتی را در رابطه با سبک فرهنگ اسلامی و ایرانی بیان کردند.


جنتی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی یک توهم نیست یک واقعیت است، عنوان کرد: بازی های رایانه ای که مرتب به صورت غیرقانونی از خارج وارد و در دسترس جوانان و نوجوانان قرار می گیرد، یک فرهنگ را منتقل می کند تا بر روی فرهنگ جامعه ما تاثیر بگذارد.


گفتنی است، تندیس امام خمینی(ره) که به ثبت جهانی نیز رسیده از سوی یکی از هنرمندان تبریزی و تندیس شهید مهدی باکری از سوی شهرداری تبریز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 349045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha