برگزاری مانور ستاد سفرهای نوروزی 20 اسفندماه در یاسوج

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد بحث خدمات سفر را مهم ترین وظیفه ادارات عضو ستاد دانست و افزود: مانور ستاد سفرهای نوروزی از 20 اسفندماه در یاسوج برگزار می شود.

محمدکاظم رحمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تشریح برنامه های این اداره در ایام نوروز، گفت: مانور ستاد سفرهای نوروزی در 20 اسفند ماه جاری با حضور دستگاه های عضو در یاسوج برگزار می شود.

 

رحمانی از افتتاح نمایشگاه های صنایع دستی در چهار نقطه شهر یاسوج خبر داد و افزود: بحث تورهای مجاز در شهرستان و خارج از استان را داریم که تقاضا داریم اطلاع رسانی کامل صورت گیرد.

 

وی اظهار داشت: تورهایی که پروانه بهره برداری از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارند از ورود هرنوع تور به خارج از استان خودداری کنند، زیرا با این تورها برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

این مسئول فرهنگی و گردشگری گفت: کسانی که خانه های اجاره ای دارند باید مجوز لازم را دریافت کنند و افرادی که فاقد پروانه بهره برداری باشند، طبق قوانین در ایام نوروز با آنها برخورد می شود.

 

رحمانی تعداد پایگاه های راهنمایان مسافران نوروزی در شهرستان را دو پایگاه عنوان و اظهار داشت: یکی از این پایگاه ها در میدان مرکزی جهاد و دیگری در ورودی ترمینال یاسوج مستقر خواهند شد.

 

وی با بیان این که این پایگاه ها وظیفه اطلاع رسانی و توزیع اقلام گردشگری به مسافران نوروزی را برعهده دارند، خاطرنشان کرد:یک مرکز اطلاع رسانی هم در مرکز میدان معلم در زمینه اطلاع رسانی به مسافران نوروزی فعالیت خواهد داشت.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: امروز مهم ترین بحثی که مطرح می شود بحث خدمات سفر است که ادارات شهرستان باید از 20 اسفندماه جاری هماهنگی لازم را برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی را داشته باشند.

 

رحمانی با بیان این که شهر باسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران نام گذاری شده، ادامه داد: برای نخستین بار بحث راهنمای گردشگری در یاسوج طراحی شده و از شبکه دو سیما در این زمینه اطلاع رسانی کافی صورت می گیرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 349059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha