حمایت همه جانبه میراث فرهنگی از سرمایه گذاری در بافت تاریخی استان یزد

خبرگزاری شبستان :مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد، از حمایت همه جانبه این سازمان از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در بافت تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد مهدی شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد، ظهر امروز(11 اسفند) در نشست تشریح برنامه ‌های ستاد تسهیلات نوروزی استان یزد که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد از حمایت همه جانبه این سازمان از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در بافت تاریخی استان خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در بافت تاریخی استان از اصول و ضوابطی برخوردار است که سرمایه گذاران باید به آن توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره تعداد بالای گردشگران استان تصریح کرد: این حضور به دلیل آثار باستانی و میراث فرهنگی است که در پیش چشم ما از ارزش چندانی برخوردار نمی باشد.

 

وی بر لزوم ارائه خدمات یکسان شهری توسط شهرداری به نقاط مختلف شهر تاکید کرد و افزود: اگر بحث نظافت در بافت قدیم استان ساماندهی شود بسیاری از مشکلات این بافت حل خواهد شد.

 

شرافت، از تدوین و تصویب طرح جامع گردشگری استان در آینده ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در صورت تصویب ابن طرح می ‌توان برنامه مناسبی در راستای افزایش توان صنعت توریسم یزد ارائه داد.

 

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص آماده سازی استان جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی عنوان کرد: با پیگیری های صورت هتل ها، مدارس، مهانپذیرها، هتل آیارتمان ها، منازل استیجاری و مهمانسراهای ادارات و خوابگاه ها آماده اقامت میهمانان نوروزی می باشند.

 

وی با اشاره به تقارن نوروز 93 و ایام فاطمیه ادامه داد: در اولین جلسه کمیته سفر، بحث ایام فاطمیه تذکر داده شد و مقرر شد که رعایت شئونات اسلامی توسط تمام دستگاه‌ های فرهنگی استان مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد، بزرگداشت این ایام را امری مردمی دانست و گفت: مردم استان نیز باید در جهت حفظ حرمت این ایام با رعایت شئونات اسلامی تاثیر مثبتی را بر مسافران بگذارند.

 

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری در شهرستان ها، برپایی گنجینه ای از کاشی ها و سنگ های مربوط به مسجد جامع، به نمایش گذاشتن پرده خانه خدا، برپایی موزه های مختلف در مناطق طبیعی بویژه موزه مردم شناسی در باغ پهلوان پور مهریز و... از سایر برنامه های میراث فرهنگی استان یزد در این ایام است.

 

وی همچنین از فعالیت سامانه پیامکی 30001415 و شماره 6250004 در این ایام جهت اطلاع رسانی و رسیدگی به ایرادات و نواقص موجود خبر داد و با اشاره به نظارت این سازمان بر مراکز اقامتی استان عنوان کرد: کلیه قیمت های مراکز اقامتی در استان مشخص شده و این میزان بسته به نوع خدمات از 170 تا 270 هزار تومان می باشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 348759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha