استان یزد آماده اقامت 90 هزار نفر میهمان نوروزی

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استاندار یزد، از آمادگی این استان جهت اقامت 90 هزار نفر از هموطنان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مهندس سید محمدرضا سیدحسینی، معاون عمرانی استاندار یزد، ظهر امروز(11 اسفند) در جلسه تبیین برنامه های تسهیلات نوروزی استان در جمع اصحاب رسانه استان در سالن شهید موحد نیا استانداری، با اشاره به جایگاه ویژه ستاد تسهیلات نوروزی در استان گفت: در سال های گذشته دید مسافران به استان یزد دیدی عبوری بوده که با همت و برنامه ریزی مدیران این دید تغییر یافته است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان یزد به یک مقصد ثابت گردشگری برای مسافران در طول سال و به ویژه ایام نوروز تبدیل شده، افزود: استان یزد پس از استان های زیارتی و شمالی کشور از جایگاه خوبی در بحث حضور میهمانان نوروزی برخوردار است.

 

معاون عمرانی استاندار یزد، با اشاره به جذب توریسم به استان تصریح کرد: در گذشته حضور میهمانان خارجی در استان حداکثر نصف روز بوده که اکنون این میزان به حداقل دو شب افزایش یافته است.

 

وی از تکمیل بودن ظرفیت هتل های استان در سه ماهه اول و سوم سال آینده خبر داد و اضافه کرد: استان یزد اکنون در مقایسه با استان های همجوار در جایگاه دوم یا سوم قرار دارد که این امر نشان دهنده رشد صنعت گردشگری در استان است.

 

وی با بیان اینکه استان یزد اکنون آمادگی اقامت بیش از 90 هزار نفر را در ایام نوروز دارا می باشد، عنوان کرد: جهت رفاه حال مسافران نوروزی علاوه بر بازرسی های سالیانه یک بازرسی ویژه نیز توسط ستاد تسهیلات نوروزی استان در ایام نوروز از اماکن اقامتی استان صورت می گیرد.

 

سید حسینی، با اشاره به قیمت مراکز اقامتی در استان خاطر نشان کرد: مراکز اقامتی در استان یزد نسبت به استان های همجوار در کمترین قیمت قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یک فرآیند دو طرفه است، اذعان داشت: در بحث قیمت های مراکز اقامتی هم باید قیمت ها به گونه ای باشد که سرمایه گذار از سرمایه گذاری خود راضی باشد و هم مصرف کننده توانایی پرداخت آن را داشته باشد.

 

میراث فرهنگی در استان یزد یک فرصت است و نگاه تهدید گونه به آن خطرناک است.

 

وی با اشاره به وجود بافت تاریخی عظیم در استان یزد، یاد آور شد: اینکه عده ای به بافت قدیمی به عنوان یک تهدید نگاه می کنند برای آینده استان بسیار خطرناک است بلکه باید از این میراث گرانبها به عنوان یک فرصت بهره برد.

 

این مقام مسئول، با اشاره به تخریب میراث فرهنگی در تعدادی از استان ها و بازسازی مجدد آن افزود: در بعضی استان ها بناهای تاریخی خود را تخریب می کنند و بعد خود آثار باستانی تولید می کنند.

 

معاون عمرانی استاندار یزد، یاد آور شد: جهت رونق بخشیدن به بافت تاریخی باید همان امکاناتی که در مناطق نوساز استان در اختیار مردم قرار گرفته است در درون بافت نیز ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه مردم استان یزد در برابر بافت تاریخی سر تعظیم فرود می آورند، اظهار داشت: جهت حفظ این میراث گرانبها از تمام سرمایه گذاران و ایده پردازان در این عرصه حمایت همه جانبه می شود.

 

وی با بیان اینکه بافت تاریخی استان مانند پدر پیری است که اگر خرج آن را نداریم نباید آن را خفه کنیم، به ساخت کتابخانه مرکزی در بافت تاریخی استان اشاره کرد و ادامه داد: ساخت این کتابخانه توهینی به شعور مردم استان بود آن هم در زمینی که مالک آن مشخص نیست.

 

سید حسینی، با گلایه از ناتمام ماندن این پروژه علیرغم وجود بودجه های بالا در سال های گذشته گفت: تخریب بخش فوقانی این کتابخانه ربطی به سازه آن ندارد بلکه به دلیل تعدیل ارتفاع آن در بافت تاریخی و جلوگیری از عواقب بعدی از دید کارشناسان جهانی میراث فرهنگی صورت گرفته است.

 

رسانه ها باید افکار عمومی را نسبت به موضوع صرفه جویی حساس کنند

 

وی با اشاره به جدی بودن مشکل کمبود آب در استان، ابراز کرد: رسانه ها باید در این راستا با اطلاع رسانی مردم را نسبت به موضوع صرفه جویی حساس کنند.

 

معاون عمرانی استاندار یزد، خاطر نشان کرد: در سال آینده در استان با کمبود آب و برق مواجه هستیم و در بهترین حال موفق یه جیره بندی خواهیم شد.

 

وی با اشاره به تخصیص 13 درصدی بودجه عمرانی استان در سال جاری اظهار داشت: اکنون در بخش زیرساخت ها،نوسازی مدارس، راه ها؛بافت تاریخی و ...در استان دارای مشکلاتی اساسی می باشیم.

 

پایان یپام/

کد خبر 348741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha