جمع آوری 11 میلیارد ریال زکات از کشاورزان و دامداران ایلامی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: 11 میلیارد ریال زکات به همت کشاورزان و دامداران ایلامی در طی سال جاری در این استان جمع آوری شده است.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی حسین احمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، صبح امروز(13 اسفند) در نشست شورای زکات شهرستان دهلران، با بیان این مطلب، اظهار کرد: 9 میلیارد ریال از این میزان زکات برای اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی و مذهبی در استان ایلام هزینه شده است.


وی، با بیان اینکه مابقی زکات جمع آوری شده نیز برای رفع نیاز مستمندان، فقرا و تامین جهیزیه نوعروسان بکار رفته است، افزود: ظرفیت جمع آوری 24 میلیارد ریال زکات در استان در صورت فراهم شدن تمهیدهای لازم وجود دارد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، با بیان اینکه زکات برکات دنیوی و اخروی فراوانی دارد، ابراز کرد: ترویج فرهنگ زکات در جامعه باعث پیشرفت طرح های عمرانی و رفع فقر و محرومیت می شود.


امام جمعه دهلران نیز در این نشست، با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب آبادانی وکمک به نیازمندان است، گفت: زکات به عنوان یکی از فریضه ها و ضرورت های مهم اجتماعی و اقتصادی در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.


حجت الاسلام سید محسن موسوی مقدم، افزود: زکات از نظر شرع یکی از فروع دین و اهمیت آن به حدی بوده که در هر جا نامی از نماز برده شده به این فریضه الهی نیز اشاره شده است.


وی، تصریح کرد: کشاورزان، دامداران و همه کسانی که زکات مال بر آنها واجب است باید با پرداخت زکات به آبادانی منطقه خویش و دستگیری از نیازمندان و مستمندان کمک کنند.
امام جمعه دهلران، بیان کرد: امسال بیش از یک میلیارد و 450 میلیون ریال ار وجوهات زکات از کشاورزان و دامداران دهلران جمع آوری شده است.


حجت الاسلام موسوی، در پایان خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 250 میلیون ریال آن برای اجرای 4 باب مسجد و 6 باب حسینیه در روستاهای شهرستان دهلران ومابقی برای رفع نیاز مستمندان و فقرا هزینه شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 349288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha