مردم یزد به قانون هدفمندی یارانه ها لبیک گفتند

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد با اشاره به کاهش برق مصرفی یزد در ماه های اخیر، گفت: اعداد و ارقام میزان برق مصرفی مردم یزد طی ماه های اخیر بیانگر لبیک مردم به اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، محمدحسن صباغزادگان، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد، عصر روز گذشته (10 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: میزان برق مصرفی مردم یزد در بهمن سال گذشته نسبت به ماه قبل از آن کاهش سه درصدی و ماه اسفند نسبت به ماه بهمن کاهش 2 درصدی را نشان می دهد.
  

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد افزود: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها گام بلند دولت در بهینه سازی مصرف انرژی واصلاح الگوی مصرف در سطح جامعه است.


وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان از مدیریت مصرف وبرنامه ریزی مناسب صاحبان صنایع و مردم و لبیک آنان به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها دارد.
 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد به اقدامات دولت در سطح ادارات اشاره و تصریح کرد: دولت خرید کولر گازی برای ادارات را ممنوع و تعرفه های دولتی قیمت تمام شده برق برای ادارات را به قیمت تمام شده یعنی130 تومان تعیین کرده است.


وی توزیع بروشور در ادارات را از جمله فعالیت های دولت برای بهینه سازی مصرف انرژی در ادارات ذکر کرد و گفت: مشترکین خانگی نیز باید در خرید تحهیزات برقی به برچسب انرژی در کالای خود توجه کنند.
 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد با بیان اینکه امیدواریم یزد با رعایت الگوی مصرف انرژی نمونه ای برای سایر استان ها باشد، تاکید کرد: بهینه سازی مصرف انرژی از ضرورت هاست چرا که سرمایه های ملی هستند که بهینه سازی در مصرف آن به نفع ملت است.
 

وی با بیان اینکه تعرفه های برق با شیب ملایمی در حال اصلاح در طرح هدفمندی یارانه هاست، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده هر کیلو وات برق برای دولت 90 تومان است که با طرح هدفمندی یارانه ها و با شیب ملایم به 45تومان افزایش یافته است، چرا که دولت حمایت از مردم در اعمال تعرفه ها مدنظر دارد.
 

وی در ادامه با بیان اینکه مناطق بافق وطبس یزد در منطقه گرمسیری 4 قرار گرفته اند، تصریح کرد: برای تقسیم بندی استان ها در این مناطق رطوبت و گرمای هوا و استفاده از کولرگازی مدنظر بوده است.
 

صباغزادگان، بهترین زمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی را کاهش مصرف در پیک بار ذکر کرد و گفت: استفاده از انرژی الکتریکی از شب تا صبح برای کنتورهای سه زمانه بسیار مناسب است.
 

وی اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در مصرف انرژی، آموزش مردم، توزیع لوازم کم مصرف و اصلاح تعرفه ها را از جمله راه های اصلاح الگوی مصرف وبهینه سازی مصرف انرژی در سطح کشور ذکرکرد.


وی در ادامه پیک بار مصرف استان یزد را 843مگاوت ا زساعت 20 شب به مدت چهار ساعت ذکر کرد و اظهارداشت: با تکمیل مجموعه سیکل ترکیبی در اسفند سال گذشته امکان تولید بیش از 850مگاوات برق در استان فراهم شده و می توانیم در زمان پیک بار کل نیاز استان را برطرف کنیم.
 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد، تامین برق مطمئن و پایدار برای 500 هزار مشترک استان را از راهبردهای صنعت برق ذکر کرد و افزود: استان یزد تبادل انرژی با سایر استان ها دارد و در صورت نیاز می تواند برق مورد نیاز را از سایر استان ها تامین کند.
 

وی سهم بخش صنعت استان از مصرف انرژی را 60درصد کل انرژی الکتریکی مصرف شده ذکر و تصریح کرد: این میزان مصرف در بخش صنعت استان نشان از صنعتی بودن استان دارد و در سال گذشته هیچ گونه خاموشی را در سطح صنایع شاهد نبودیم.
 

صباغزادگان در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی درزمینه تولید برق در سطح استان، گفت: یک واحد گازی 500مگاواتی تا اسفند سال جاری توسط بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.
 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد، ساخت دو واحد 500مگاواتی، ساخت نیروگاه 800 مگاواتی چادرملو و نیروگاه زغال سوز طبس را از دیگر طرح های صنعت برق استان ذکرو تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ها تا سال 1395 قدرت نصب شده استان به سه هزار مگاوات افزایش می یابد.


وی در ادامه با اشاره به آثار مثبت سفرهای استانی، اظهارداشت: سال گذشته در کنار پروژه های ریز و درشت افتتاحی، چهار پروژه اساسی و زیربنایی در بخش فوق توزیع و انتقال شامل خط 400 کیلو وات طبس به بافق، خط 400 کیلو وات مهدی آباد به بافق، خط کابلی شهیدان پاکنژاد و پست فهرج با اعتبار 55میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

صباغزادگان، سال جاری را از سال های بسیار خوب برای صنعت برق استان دانست و افزود: سال جاری از سال های طلایی صنعت برق استان است، در سال جهاد اقتصادی پروژه های متعدد ریز ودرشت نظیر پست 400 کیلووات بافق و 400 کیلووات طبس در سطح استان به بهره برداری می رسد.
 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد با اشاره به قابلیت استان در تامین انرژی خورشیدی نیز گفت: در سفر سوم هیئت دولت یک نیروگاه 60مگاواتی خورشیدی به تصویب رسیده است.
 

گفتنی است، در این نشست خبری که سید عبدالمجید قائم محمدی، دبیرشورای اطلاع رسانی استان یزد حضور داشت، خبرنگاران پس از نشست خبری از برخی از پروژه های صنعت برق استان بازدید کردند.
 

پایان پیام/ 

کد خبر 34931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha