برائت تکفیری‌ها از اتهام تروریسم بابت خوش خدمتی به غرب!!

خبرگزاری شبستان: این گروه‌های تندروی تکفیری در ظاهر به اسلام و در باطن به آمریکا و اسرائیل وابسته‌اند؛ از نظر آمریکا تروریسم بد و خوب وجود دارد تروریسم خوب در خدمت آن‌ها و تروریسم بد با اهداف آن‌ها در تضاد است.

خبرگزاری شبستان: شدت گرفتن فعالیت های تکفیری در کشورهای مختلف بیش از پیش نشان می دهد که غرب به همدستی مزدوران به ظاهر مسلمان خویش، درصدد است تا ضربه مدنظر خود را به دست مسلمان نماها به اسلام بزند و بدون اینکه خود مستقیم وارد میدان شود و دست به تبلیغات سوء بزند با استفاده از وهابیت و تکفیری ها که خود را از هر مسلمانی مسلمان تر می دانند اسلام و حقانیت آن را زیر سوال ببرد. از این رو در گفتگویی با حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه درباره تکفیری ها و تاثیرات آنها در تخریب اسلام و سبک زندگی اسلامی به بحث و بررسی نشسته ایم که از نظرتان می گذرد:

 

حرکات تکفیری تا چه اندازه به پروزه اسلام هراسی غرب شدت می بخشد؟
تکفیری ها، سلفی ها و وهابیون مجموعه ای هستند که توسط غرب و آمریکا برای اینکه بتوانند از آنها استفاده ابزاری کنند شکل گرفته اند و به همین دلیل گروه های تکفیری صرفا برای اینکه چهره اسلام را نزد افکار عمومی تخریب کنند و از اسلام چهره خشن، غیرقابل قبول و پذیرش در نزد ملت های غربی ارائه کنند، به وجود آمده اند. به همین خاطر غرب و رژیم صهیونیستی با کمک عوامل خود مانند عربستان این گروهک های تروریستی را سازماندهی کرده اند.
پشت سر این مجموعه ها بندر بن سلطان، رئیس اطلاعات عربستان قرار دارد که اینها را در حقیقت از سراسر کشورهای مختلف جمع کرده و در سوریه و عراق و افغانستان سازماندهی کرده است.
به نظر می رسد گروهک تکفیری ها یک پروسه کاملا تعریف شده از سوی آمریکا و غربی ها هستند و هدفشان ایجاد یک چهره نامقبول از اسلام نزد افکار عمومی است و اعمالی که اینها اخیرا در سوریه انجام داده اند صرفا به این دلیل است که آمریکایی ها نمی توانند در این شرایط به کشورهایی مانند سوریه لشگرکشی و حمله کنند به همین خاطر بدست عوامل شان در منطقه، نظام سوریه را با چالش روبرو کرده اند.
 

درباره تاثیر حرکات تکفیری ها روی نظریه جهانی سازی اسلام توضیح دهید.

در ظاهر این گروه های تندروی تکفیری و سلفی به اسلام وابسته اند در حالی که آنها عملا به آمریکا و اسرائیل وابسته اند و هیچگونه ارتباطی با اسلام ندارند و مجموعه هایی تروریستی هستند.
از نظر آمریکا تروریسم بد و خوب وجود دارد و در ادبیات آنها، تروریسم خوب نوعی از تروریسم است که در خدمت آنها باشد و تروریسم بد تروریسمی است که با اهداف آنها در تضاد باشد و لذا از این مجموعه ها برای تشدید جریان اسلام هراسی و شیعه هراسی و حتی شرق هراسی استفاده می کنند و توانسته اند به خوبی اینها را هدایت کنند به گونه ای که هم اکنون افکار عمومی و ملت های اروپایی اسلام را همسو با تروریسم تلقی می کنند.
 

حرکات تکفیری ها چه جنبه هایی از سبک زندگی اسلامی را زیرسوال می برد؟
اسلام طی صدها سال به عنوان یک دین مسالمت آمیز و دینی که با دیگر ادیان آسمانی نوعی همسویی و سنخیت دارد و اسلامی که توام با انسانیت، مهربانی و همزیستی شناخته می شود، اما هم اکنون گروه های تکفیری با دادن برخی فتواهای غیرقابل قبول که اصلا با اسلام تناسبی ندارد، سعی می کنند چهره خشنی از اسلام را نشان دهند و تاکنون هم توانسته اند از طریق انجام اعمال تروریستی و بریدن سر زنان و کودکان چهره بدی از اسلام نشان دهند و وانمود کنند که اسلام واقعی دنبال کشتار است و همین مسئله هم در میان افکار عمومی نهادینه شده است و آنها توانسته اند مردم دنیا را قانع کنند دین اسلام همین اعمال و رفتارهایی است که این مزدوران انجام می کنند.

پایان پیام/

کد خبر 349337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha