از کمک مالی به فقرا تا فعالیت صدها شبکه زیر بیرق ایران هراسی!!

خبرگزاری شبستان: وهابیت با کمک مالی به فقرا تلاش می‌کند آن‌ها را به سوی خود جذب کند و لذا غرب با تقویت وهابیت در چارچوب مقابله با انقلاب اسلامی فعالیت کرده و می‌کوشد تا انقلاب اسلامی گسترش نیابد.

خبرگزاری شبستان: "امروز با توجه به موج بیداری اسلامی که منطقه را فرا گرفته و دگرگونی هایی که در تونس، یمن، مصر و .. انجام شده است، آنها با برنامه ریزی دقیق تلاش می کنند از نفوذ انقلاب اسلامی در این کشورها جلوگیری کنند تا آنها نتوانند از این انقلاب الهام بگیرند." اینها گوشه ای از سخنان حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه است که درباره کارشکنی های وهابیت مقابل انقلاب اسلامی بیان کرده است و مشروح آن از نظرتان می گذرد:

 

اصلی ترین راهبردهای وهابیت برای مقابله با فراگیر شدن انقلاب اسلامی در منطقه در چه اقدماتی تبلور یافته است؟
پیش از پاسخ به این سوال باید گفت وهابیت یک فرقه مذهبی نیست، بلکه سیاسی است که در اواخر قرن هجده و اوائل قرن نوزده توسط انگلیسی ها با هدف مقابله با اسلام شکل گرفت. در این راستا محمد بن عبدالوهاب و ابن سعود پادشاه وقت عربستان، با هدف خدمت به منافع انگلیس نظام سعودی را در منطقه حجاز ایجاد کردند. در واقع این اقدام نوعی تقابل با اسلام و شیعه به حساب می آمد چرا که در آن زمان شیعه مقبولیت جهانی یافته بود.
لذا وهابیت با این دو انگیزه یعنی مقابله با اسلام و تشیع شکل گرفت و پس از پیروزی انقلاب، انگلیس از وهابیت و ابزارهای روز مانند رسانه و پترودلار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرد. امروز وهابیت یک صد شبکه ماهواره ای در 5 قاره جهان در اختیار دارد که حجم گردش مالی آنها در حوزه رسانه بیش از 10 میلیارد دلار در سال است که این رقم بالاترین چرخش مالی در حوزه رسانه تلقی می شود. به نظر می رسد شرایط به گونه ای است که وهابیت با استفاده از تروریست ها، محورهایی که در آن کشورهای تشیع است، را بر هم می زنند و فجایعی در کشورهای عراق، سوریه، پاکستان، لبنان و ... به بار می آورند که از جمله آن می توان به ترور شیخ حسن شحاته در مصر اشاره کرد. در عراق نیز گروه های وابسته به القاعده به نیابت از وهابیت دست به ترور می زند.
همین طور در سوریه و لبنان نیز با استفاده از پترودلارها و رسانه ها و کشتار مردم، در حال آماده سازی شرایطی هستند تا رژیم اسراییل بتواند مدیر و قدرت برتر منطقه شود.
اما در خصوص سوالی که مطرح کردید باید بگویم بله این سخن کاملا صحیح است. اولیل پیروزی انقلاب اسلامی، وهابیت تلاش کردند از طریق ایران هراسی و شیعه هراسی در دنیا، به نوعی از گسترش انقلاب اسلامی و فراگیر شدن آن جلوگیری کنند.
جنگ هشت ساله ای که توسط رژیم سابق عراق با کمک وهابی ها بر ایران تحمیل شد، نمونه ای از اقدامات آنها در برابر فراگیری انقلاب اسلامی ایران بود. امروز با توجه به موج بیداری اسلامی که منطقه را فرا گرفته و دگرگونی هایی که در تونس، یمن، مصر و .. انجام شده است، آنها با برنامه ریزی دقیق تلاش می کنند از نفوذ انقلاب اسلامی در این کشورها جلوگیری کنند تا آنها نتوانند از این انقلاب الهام بگیرند. کشتار شیعیان در یمن یا مصر، تحولات در لیبی و ... همه اینها برآیند دخالت وهابیت برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه است. آنها تلاش می کنند از طریق دادن پول، انتشار کتاب های توهین آمیز علیه شیعه و بکارگیری شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، علیه انقلاب تحریفاتی انجام داده و از همه ابزار برای مقابله با آن استفاده کنند.
 

می توانید به نمونه ای از این تحریفات اشاره کنید.
در واقع وهابیت در رسانه های خود و همچنین رسانه های مختلفی که در غرب و کشورهای عربی دارند تلاش می کنند انقلاب را وابسته به قدرت های استکباری و شکست خورده معرفی کنند. از سوی دیگر در مورد مسائل پیشرفت ایران به گونه ای رفتار می کنند که ایران را کشوری عقب افتاده تلقی و تمام این جریان سازی های خبری علیه انقلاب صرفا برای این است که وانمود کنند ایران نتوانسته اقتصادی پویا داشته باشد و مردم آن را فقیر نشان می دهند یا فیلم هایی مربوط به انتخابات نشان می دهند و در آن حضور مردم را در صفوف برای دریافت مواد غذایی به نمایش می گذارند!
 

غرب تا چه اندازه بر وهابیت برای مقابله با انقلاب اسلامی و فراگیری آن تمرکز کرده و در این مسیر چه هزینه هایی را متحمل می شود؟
طبیعی است غربی ها به دلیل اینکه نوعی تعارض با انقلاب اسلامی ایران دارند و آن را خطری برای منافع خود می دانند، لذا وهابیت را تقویت می کند و وهابیت فعالانه با کمک کشورهای غربی در کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، مغرب، تونس، مصر و ...حضور دارند. وهابیت با کمک مالی به افراد فقیر تلاش می کنند آنها را به سوی خود جذب کنند و لذا غرب با تقویت وهابیت در چارچوب مقابله با انقلاب اسلامی فعالیت کرده و تلاش می کنند انقلاب اسلامی ایران گسترش نیابد.
 

آیا بحران های منطقه و تلاش برای اسلام هراسی را می توان اقدامی برابر انقلاب اسلامی دانست؟
طبیعی است نخست آمریکایی ها و غربی ها با کمک وهابیت، اسلام هراسی را مطرح و پس از انقلاب ایران هراسی و شیعه هراسی را دنبال کردند. آخرین گزینه غرب و وهابیت، مساله ایران هراسی است که آنها مواضع هسته ای ایران را نیز هدف قرار داده و تلاش می کنند اذهان دنیا را به این سمت بکشانند که فعالیت های هسته ای ایران، صلح جهانی را به خطر می اندازد. امروز وهابیون و صهیونیست ها با مشارکت یکدیگر گروه عبری – عربی را تشکیل داده اند و با یکدیگر فعالیت می کنند. وهابیت تا به امروز هیچ گونه فتوایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی که دشمنان اسلام هستند صادر نکرده و به جای آن ده ها فتوا علیه شیعه صادر کرده است و این موضوع نشان می دهد آنها ارتباط تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارند.
پایان پیام/
 

کد خبر 340277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha