برخی رشته های هنری و فرهنگی در جوار قرآن تکامل یافته اند

خبرگزاری شبستان:جنتی در آیین پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان شرقی گفت: برخی رشته های هنری و فرهنگی همچنین خوشنویسی در جوار قرآن تکامل یافته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، "علی جنتی" در آیین پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان شرقی افزود: رشته های خوشنویسی، تذهیب، صحافی و جلد سازی به برکت قرآن رشد کرده و توسعه یافته اند.


وی اظهارکرد: سیر تکامل خوشنویسی و رسیدن به شیوه خط ریحان، ثلث و نسخ در پناه قرآن شکل گرفته و وجود قرآن مذهب و مطلا در موزه ها درواقع نمایش هنرهای قرآنی است.


جنتی گفت: قرآن سخن حضرت دوست است و از زمان نزول قرآن تاکنون عالمان و اندیشمندان مبهوت زیبایی و تاثیر گذاری آن هستند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: انس با قرآن در درون انسان رشد کرده و روح انسان را تزکیه و پاکیزه می کند و بدون شک صیقل زنگار دل‌ها موانست با قرآن کریم و تلاوت این کلام الهی است.
 

جنتی تاکید کرد: امروز در کشور ما به برکت رهبری های مقام عظمای ولایت و به همت جوانان، اندیشمندان و عالمان، نهضت انس با قرآن نهضتی پویا و رو به رشد است و بین جوانان رواج دارد.


وی گفت: با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسیاری از خانواده های ایرانی خانواده های قرآنی شده اند که در راستای آن به معنای قرآن نیز دقت کرده و به مرحله تدبر در قرآن رسیده اند.


جنتی اضافه کرد: با توسعه‌ی فرهنگ قرآنی و قرآن پژوهی هم حفظ و تلاوت قرآن و هم تفکر در معنی آیات این کتاب عظیم افزایش یافته و هم صدها کتاب در رابطه با قرآن به چاپ رسیده است.


وی همچنین پس از این مراسم از بخش های مختلف کتابخانه و قرائتخانه مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز دیدن کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هدف شرکت در آیین معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده بود، در جریان سفر یک روزه خود با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و از موزه مفاخر و علمای آذربایجان نیز بازدید کرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 349367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha