کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بالایی در جذب مردم به مساجد دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت و پتانسیل بالایی در جذب مردم به مساجد دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، ظهر امروز(13 اسفند) در جمع روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی هستند که با راه اندازی آنها در شهرستان های مختلف شاهد یک جریان و اتفاق فرهنگی خواهیم بود.

 

وی با اشاره به تشکیل مستمر جلسات هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان اصفهان ادامه داد:‌ این جلسات به صورت دوره ای با ریاست استاندار اصفهان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و اعضای این هیات برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، با بیان اینکه تشکیل کارگروه یکی از مصوبات این جلسات بود، ‌افزود:‌ تاکنون یک جلسه از جلسات کارگروه جلسات هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های عضو این هیات برگزار شده است.

 

وی با تقدیر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که توجه ویژه ای به کانون های مساجد دارند،‌ تصریح کرد: با تاسیس هر کانون فرهنگی هنری مساجد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم 4 تا 5 میلیون تومان اعتبار به صورت نقدی یا غیر نقدی به شهرستان تزریق می شود.

 

حجت الاسلام معتمدی، با اشاره به "18 اسفند" بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اذعان داشت: ‌این مراسم در 23 شهرستان استان برگزار و همایش آن در شهرستان اصفهان "19 اسفند" با حضور مسئولان استانی و کشوری اجرا و از فعالان این عرصه تقدیر می شود.

 

وی خطاب به روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان، عنوان کرد: مناسب است در خطبه های نماز جمعه شهرستان به فعالیت های کانون های مساجد اشاره شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، به سهمیه ثبت 171 کانون در سال جاری اشاره کرد و یاد آور شد: برای ثبت کانون های مساجد آماده هستیم.

 

وی با اشاره به 1004 باب کتابخانه مساجد در استان، اظهار کرد: کتاب و تجهیزات به صورت مشارکتی به کتابخانه های مساجد اعطا می شود چرا که معتقدیم کانون های مساجد مردمی هستند.

 

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی کانون های مساجد در مناطق روستایی، گفت: ‌در حال حاضر  نزدیک به 600 کانون در مناطق روستایی استان تاسیس کرده ایم که نقش بسزائی در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 349477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha