پیشگیری از جرم به صلابت نیروهای مسلح کمک می کند

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: پیشگیری یک فرصت است و باید اقدامات لازم را به موقع انجام دهیم تا به سلامت، صلابت و استحکام بیشتر در نیروی های مسلح دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، جمال انصاری ظهر امروز (13 اسفند) در مجمع پیشگیری از جرم ستاد نیروهای مسلح استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه می تواند برای بررسی، واکاوی و پیشبرد امور نیروهای مسلح یا مجموعه های دستگاه قضایی اهمیت داشته باشد، تدوین مبانی است که نیروهای مسلح با تدابیر خوب فرماندهان ارشد، میانی و سایر فرماندهان به صلابت در امور برسند و اهداف و قابلیت های لازم را کسب کنند.
 

وی ادامه داد: موضوع جرم، مشکلی است که همه دنیا را درگیر کرده است و در واقع کشوری نداریم که متأثر از این بحث نباشد و همه نظام های حاکمیتی نیز در تدارک این امر هستند که بهترین ساز و کارها را برای پیشگری، کنترل و کاهش علل مجرمانه انجام دهند.
 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: جرم و تخلف نتیجه ای جز هزینه و ممنوعیت دینی، شرعی و قانونی به دنبال ندارد، نتیجه جرائم از دست دادن نیروی انسان در هر کشوری است.
 

وی عنوان کرد: کشورهایی که بیشتر ادعا دارند، بیشتر درگیر این بحث هستند به طوری که در تحقیقی که به تازگی انجام شده است، 25 درصد زندانیان دنیا در آمریکا هستند البته ممکن است این کشورها اقداماتی را انجام دهند که هدف گذاری آنها محقق نشود و در بهترین نظام های کنترلی دنیا که با این رویکرد روبرو هستند، احتمال برگشت افراد در ارتکاب جرم کم است.
 

انصاری تأکید کرد: با توجه به این امر سازمان قضایی نیروهای مسلح و دستگاه قضایی به دنبال این است که پیشگیری را در جامعه نهادینه کند.
 

وی توضیح داد: با وصف شدیدترین و سخت ترین برخوردها بازهم در معرض ارتکاب جرم هستیم و افرادی وجود دارند که بر خلاف هنجارها حرکت می کنند.
 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: البته در این راستا تلاش هایی صورت گرفته که ارزنده است به طوری که جرائم در نیروهای مسلح استان در حداقل آمار است که باید این امر را حفظ و بسط دهیم.
 

وی توضیح داد: در نیروهای مسلح از دست دادن نیرویی که اطلاعات ذی قیمتی دارد هزینه بالایی دارد در نتیجه باید سازمان قضایی نیروهای مسلح به امر پیشگیری بیش از پیش توجه کند که از تلاش سازمان قضایی نیروهای مسلح و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان، تشکر کنیم.
 

انصاری خاطر نشان کرد: پیشگیری یک فرصت است، وقتی زمان آن از دست برود دیگر قابل برگشت نیست بنابراین باید اقدامات لازم را به موقع انجام دهیم تا به سلامت و صلابت و استحکام بیشتر در نیرویهای مسلح دست یابیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 349541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha