پوستر کنگره ملی "بی بی حکیمه" (س) در گچساران رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: مراسم رونمایی از پوستر کنگره ملی "بی بی حکیمه" (س) در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، پوستر کنگره ملی "بی بی حکیمه" (س) امروز (13 اسفند) با حضور حجت الاسلام احمد شرف خانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل اوقاف استان، دکتر زارع، نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه وبویراحمد و برخی از مسئولان استانی و شهرستان گچساران در دانشگاه آزاد این شهرستان رونمایی شد.

بنابراین گزارش، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این مراسم به برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س) در گچساران اشاره و اظهار داشت: این کنگره در سطح کشور تنها در دو استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت حرم امامزاده بی ‌بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران و خراسان جنوبی با محوریت حرم شریف امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) برادر تنی امام رضا(ع) در طبس برگزار می ‌شود.

حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی ‌اعظم با بیان این که حرم بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت(ع) است، افزود: این حرم مطهر به قطب معنوی و گردشگری جنوب کشور تبدیل می شود.

وی با تشریح اهداف برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س)، عنوان کرد: با توجه به حضور گسترده و پرشور زائرانی از داخل و خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) در خصوص شناخت و معرفی این بقعه متبرکه جلساتی تشکیل شد.

موسوی اعظم گفت: حرم مطهر بی بی حکیمه(س)به عنوان حرم چهارم اهل البیت در ایران اسلامی قطب معنوی و گردشگری جنوب کشور به حساب می آید.

این مسئول فرهنگی در ادامه به بحث حرم بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این امامزاده در طول سال میزبان زوار بیشماری از سراسر کشور، استان های جنوبی و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد می توان شاهد رونق گردشگری مذهبی و معنوی در کشور و حتی استان باشیم.

وی در ادامه با ذکر گوشه ای از کرامات این امامزاده نسبت به زوار، اظهار امیدواری کرد: کنگره ای متناسب با شان و منزلت خواهر بلافصل امام رضا(ع) با همکاری کلیه ادارات و نهادهای شهرستان گچساران و استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شود.

این گزارش می افزاید: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(ع) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

گفتنی است، کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت دهه کرامت سال ۹۳ در فاصله روزهای ۶ الی ۱۶ شهریورماه در مرقد این امامزاده واجب التکریم یا در شهر گچساران برگزار و دبیرخانه این کنگره از 17 اسفندماه جاری به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند.
پایان پیام/
 

کد خبر 349553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha