ساخت بیش از 9 هزار مسجد از محل جمع آوری زکات در سطح کشور

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه زکات را باید به سمت فقرا و محرومین سوق دهیم، گفت: از محل جمع آوری زکات 9 هزار و 500 مسجد در کشور احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سعید ستاری، معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) شب گذشته (13 اسفند) در نشست شورای زکات خراسان رضوی اظهار داشت: از محل جمع آوری زکات 9 هزار و 500 مسجد در کشور احداث شده است.


معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد بیشترین سهم درآمد و اعتبار خراسان رضوی که 25 درصد است را مربوط به زکات دانست که این آمار در کشور 8 درصد است.


وی در امور خدمت رسانی به محرومین هزینه کرد زکات را با توجه منویات رهبری و در حوزه های خاصی تشریح کرد و ادامه داد: زکات در بخش واجب و مستحبی جمع آوری می شود که در این خصوص می توان به فتوای مراجع تقلید و شورای زکات نیز استناد کرد.


ستاری نظر برخی از مراجع تقلید را در خصوص اینکه هر روییدنی از زمین زکات دارد را عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به نظر مراجع درآمد زکات در زمان برداشت متعادل محصول می تواند 6 برابر بودجه جاری کمیته امداد باشد.


وی تاکید کرد: کمیته امداد با توجه به اعتماد مردم در فعالیتهای مردمی با گستره و تنوع جمعیتی توانسته نقش آفرینی خوبی از خود داشته باشد تا آنجا که 23 هزار مشترک مردمی را در طرح های مختلف مردمی را جذب و شناسایی کند.


وی زکات را یکی از طرح های اجرایی درمشارکت های مردمی خواند و گفت: در جامعه ظرفیت هایی برای پرداخت زکات و زکات دهنده وجود دارد تا آنجا که در ظرفیت سنجی ملی مشخص شد در کشور ظرفیت 120 هزار میلیارد ریال زکات واجب به علت دارا بودن اقلام آن هست.


ستاری تائید مقام معظم رهبری از قانون زکات را دلیلی برای فرهنگسازی و تبلیغات برشمرد که در این شورا 6 نهاد و دستگاه اجرایی عضو هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 349673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha