بهینه سازی سطح بینش و معرفتی جوانان مسجدی لازمه مبارزه با جنگ نرم است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان سورک با تاکید بر بهینه سازی سطح بینش و معرفتی جوانان جهت برخورد پیشگیرانه از مسائل و انحرافات ساختگی دشمنان گفت:مسئولان کانون های مساجد نگاهی عمیق نسبت به این مهم داشته باشند.

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی، امام جمعه شهرستان سورک(میاندرود) امروز(14اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تاکید بر بهینه سازی سطح بینش و معرفتی جوانان مسجدی جهت برخورد پیشگیرانه از مسائل و انحرافات ساختگی دشمنان، خاطر نشان کرد: مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد نگاهی عمیق و دقیق نسبت به این امر مهم داشته باشند.

 

وی افزود: افزایش سطح علمی مسئولان فرهنگی و مدیران مسئول تا حد زیادی در ایجاد ارتباط و جذب جوانان کمک می کند.

 

این مسئول با بیان اینکه دشمنان قسم خورده نظام با تمام تلاش در عرصه تخریب ارزش های انقلاب گام برداشته اند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری می توانند در راستای تبیین اهداف امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

 

حجت الاسلام رسولی نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فعال تر ساختن نقش مساجد در امور فرهنگی و جذب جوانان و در نتیجه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان دانست.

 

امام جمعه شهرستان سورک در ادامه با اشاره به اینکه مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری باید دوره های آموزشی متناسب با نیاز روز جامعه و مقتضیات سنی جوانان و نوجوانان را در برنامه های اساسی خود بگنجانند اعلام کرد: جوانان و نوجوانان امروز انقلاب نقش عمده و اساسی را در سرنوشت کشور دارند.

 

وی ایجاد زمینه مناسب برای شناخت و تبادل افکار بین جوانان و نوجوانان و پرداختن به گفتمان های دینی و مذهبی و همچنین رفع شبهات را عوامل تاثیر گزار در راستای پیشبرد اهداف کانون های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد.

 

این مسئول با تاکید بر پیروی از فرامین داهیانه مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایران اسلامی به دلیل داشتن رهبری دلسوز و جان فدا توانسته پله های ترقی را پشت سر گذارد و دیگر کشورهای بیگانه به دلیل نداشتن رهبری دانا و زیرک در عذاب اند و سعی در تخریب و ایجاد تزلزل در این کشور خدا محور و ولایت مدار را دارند.

 

حجت الاسلام رسولی، مسجد را مظهر آمیختگی دنیا و آخرت اعلام و خاطر نشان کرد: مسئولان و مدیران اجرایی استان بیشتر به مسائل و آسیب شناسی بپردازند و در راستای آن برنامه های مدنی و دقیق را ارائه و عملیاتی کنند اگر غیر از این باشد وقت کم آورده و دشمن با برنامه های متنوع ضد فرهنگی خود افکار عمومی کشور را در دست و بازیچه دست خود قرار می دهد.

 

وی در پایان اتحاد و همبستگی را رمز موفقیت کشور اسلامی ایران دانست و گفت: برای تعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این مهم برای نوجوانان و جوانان تبیین و ترویج شود .

 

پایان پیام/

کد خبر 349801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha